Õppeprogrammil "Samblikud" käisid 14. oktoobril 5. ja 6. klass. Programmi eesmärk on anda ülevaade samblike olemusest, ehitusest ja bioloogiast. Õpilased saavad teada milline liitorganism samblik on ja mis eristab samblikke sammaltaimedest. Räägitakse samblikest kui õhu puhtuse indikaatoritest ja hinnatakse ümbruse õhu puhtust. Õpilased õpivad tundma ja eristama kõige enam levinud samblikuliike. Programmi eesmärgiks on suunata õpilasi tundma huvi loodusteaduste õppimise vastu ning väärtustada elus- ja eluta looduse mitmekesisust ning säästvat eluviisi.
Mida õpilased õppekäigul õppisid ja uut teada said?
- Ma õppisin seda, et sammalde ja samblike järgi saab otsustada õhku nt saab sammalte järgi teada kas õhk on saastunud või mitte
- Et samblikuga saab teed ehitada ja ravida haavasi
- Ma nägin valget laiku puu peal, mille nimi oli koori samblik
- Et on erinevat sorti samblikke
- Et sammaldest saab teha lõhnaõli
- Õppisin seda, et samblikud ja samblad paljunevad kolme erineva moodusega.
- Samblikud ei ole rohelised. Samblikud kasvavad aeglaselt (0,5 cm aastas). Samblikud on seene ja vetika kooselu. Enamus samblike kasvavad puudel. Samblikud on tundra põhjapõtrade põhiliseks toiduks.
- Et samblik ja sammal on erinevad asjad.
Mis õppekäigu juures meeldis?
- Kalad, sest kalad on väga huvitavad. Neid oli väga palju ja neid oli väga väga tore jälgida
- Ülesanded - need olid ägedad ja huvitavad
- Kalad, sest kalad olid suured ja ägedad
- Et tegime väljas ülesandeid samblike kohta
- Suured kalad, sest need on lahedad
- Samblaait, sest et samblaliike on hästi palju.
- Me saime palju kalu vaadata ja see oli vinge, sest ma olin ainult 6 nendest näinud.
Mis õppekäigu juures ei meeldinud? Mis oleks võinud teisiti olla?
- Et nägin mitut ämblikku.
- Kõik meeldis.
- Tunnikontroll ja loeng. Loeng võiks lühemalt olla.
- Õues pidi palju edasi-tagasi kõndima, oleks võinud ühe koha peal olla.
- Õppekäik oli väga lühike, et äkki võiks olla natuke pikem.
- Oleks tahtnud tiimis kolmekesi olla kui me õues olime.
Õpilastega käisid kaasa õp. R. Nuuma ja õp. E. Otsing.
Kommentaarid
Postita kommentaar