Otse põhisisu juurde

9. klass Soomaal

9. klass külastas 6. oktoobril 2020 RMK Soomaa Külastuskeskuse programmi  "Kas on linnukesel muret?". Programmi toimumist rahastab Keskkonnainvesteeringute Keskus. 

Programmi käigus said õpilased teada kuidas ja kus linnud elavad? Uuriti, kes on olnud aasta linnud läbi aegade. Õpilased tegelesid lindude tegutsemisjälgede otsimise-määramisega ning kuulasid linnuhääli.
Programmi eesmärk oli õppida tundma lindude elu. Arendada õpilastes vaatlus- ja kuulamisoskusi ning tekitada huvi looduses viibimise vastu.

Õpilaste tagasiside

Mida uut teada said?
  • Puukoristajal on sellised varbad, et ta saab ka pea alaspidi käia. 
  • Öökull saab pöörata pead 180 kraadi. 
  • Käod munevad teiste lindude pesadesse.
  • On rabasid, kus inimene ei tohi üldse käia, loodus tegutseb seal ilma inimtegevuseta. 
  • Praeguseks on Eestis kuus rahvusparki. 
  • Metsamasinatega ei tohi soos ja rabas sõita ning seal ei tehta metsaraiet.
  • Punaseid marju (piibelehe marju) ei tohi süüa, on mürgised ja teevad kõhu lahti. 
  • Mikroskoobiga vaadates on asjad palju ilusamad ja huvitavamad.
Mis sulle meeldis ja miks?
  • See, et saime kasutada mikroskoope, tavaliselt me neid väga tihti ei kasuta ja palja silmaga ei näe osa asju. 
  • Me leidsime linnupesast palju huvitavaid asju ja neid oli lahe väga lähedalt vaadata.
  • Jalutamine metsarajal kuna seal oli hea vaikne ja värske õhk.
  • Matkarada, sest mulle meeldib matkata.
Millele sa vastust ei saanud, aga sooviksid teada?
  • Üldiselt ei olnud küsimusi, millele vastust ei saadud. 
  • Miks me loomi ei näinud?
  • Miks olid laudteed ikka libedad, kuigi neil olid restid?
Mis ei meeldinud või oleks võinud teisiti olla?
  • Oleks tahtnud rohkem aega, et mikroskoobiga uurida.
  • Rada oli liiga lühike, oleks tahtnud pikemat matka. Loomi ei näinud.
  • Ei meeldinud töölehti täita.
  • Juhendaja hääl oli tüütu, muidu oli väga viis.
  • Buss oli kehv, rehv läks katki.







Õppekäigul käisid kaasas õp R. Sõrra (fotode autor) ja lapsevanem A. Raal. 



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Seened

Septembri alguses käisid 7. ja 8. klass Vitipalu metsades õppeprogrammil "Seened". Õpilased õppisid tundma erinevaid seeneliike ja nende tunnuseid, uuriti seente mitmekesisust ja kasvukohti ning seente mürgisust ja söödavust. Õpiti kasutama seenemäärajat. Õpilastega käisid kaasas õp Ene ja õp Risko (fotode autorid)

Matkasellid Arhitektuuribiennaalil

Kuna 9. klassi õpilased on väga tegusad õppekäikudel osalejad, siis jõudsid nad väikese ajavahega osaleda nii loodusõppeprogrammil Rõuges kui ka külastada Tallinnas Arhitektuuribiennaali.  Septembri lõpus käidi Rõuges MTÜ Looduskoolis õppeprogrammil "Matkasellid looduses". Selle programmi raames veedetakse päev looduses, kus õpitakse kohapeal kasutama looduslikke ressursse ja nende vajalikkust looduskeskkonnas iseseisvalt hakkama saamiseks. Õpitakse, kuidas iseseisvalt loodus hakkama saada ja ellu jääda, seejuures austades ümbritsevat looduskeskkonda. Õppeprogrammis õpitakse: kuidas puhastada joogivett, kuidas vältida eksimist, lõkke valmistamist eri meetoditel, kerge peavarju ehitamist, looduses toidu kätte saamine, alajahtumise vältimist ja looduses eksinu abistamist, abivahendite kasutamist ellujäämisel. Programm sisaldab palju praktilist õpet. Mis õpilastel sellest õppekäigust meelde jäi? Ülesanded olid hästi tehtud. Matk oli põnev, testisime erinevaid asju, käisime metsa...

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor". Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot. Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam. Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka. Õpilaste tagasiside. Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid? Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule.  Õppisin, mis on CO2. Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule.  Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hing...