Otse põhisisu juurde

Inimese füsioloogia uurimine Vapramäel

Veebruarikuu alguses osalesid 9. kl õpilased Vapramäe Loodusmajas "Inimese füsioloogia" õppeprogrammil. Programmi käigus uuriti rühmatöö raames, kuidas inimese keha töötab ehk kuidas reageerib koormusele, kuidas mõõta pulssi, kuidas mõõta vererõhku ja kuidas jõudu mõõta.

Õpilaste tagasiside õppeprogrammile

Mida sa õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid?
  • mida suurem keha, seda aeglasemalt süda tuksub;
  • normaalse vererõhu näidu
  • kuidas aparaadiga pulssi mõõta
  • missuguste aparaatidega varem vererõhku mõõdeti ja kuidas; kuidas seda tänapäeval tehakse
  • sain teada, kuidas randmes jõudu mõõdetakse.
Mis sulle õppekäigu juures kõige rohkem meeldis? Põhjenda, miks!
  • väljas jooksmine - oli vaheldus tubastele tegevustele
  • mitmekesised praktilised ja vaheldusrikkad ülesanded
  • grupitöö - sest neid ei tee me eriti sageli
  • sain endast teada rohkem - kätes/sõrmedes olev jõud, kuidas seda edaspidi mõõta
  • söömine - tegi tuju paremaks
  • hea seltskond.
Kirjuta, millele sa õppekäigul vastust ei saanud, aga mida sooviksid teada?

Selliseid küsimusi ei olnud, aga kui oleks olnud, oleks neile kindlasti vastuse saanud, sest programmijuht oli abivalmis ja sõbralik.

Mis sulle õppekäigu juures ei meeldinud? Mis oleks võinud teisiti olla?
  • üldiselt meeldis kõik
  • õues jooksmine - rada oli libe ja lumine, selle asemel oleks võinud olla trenažöör
  • kõik oli hästi, aga mõni klassikaaslane tegi lõpus lolli nalja





Klassiga käis kaasas õp R. Sõrra (fotode autor). 




Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Eesti vabadusvõitluste ajalooga tutvumas Valga Militaarmuuseumis

Kevadel 2021 (8. juunil) käis 7. klass Valga Militaarmuuseumis, kus räägiti kireva ekspositsiooni taustal eestlaste vabadusvõitlustest. Muuseumi väljapanek koosnes autentsetest esemetest vastavatest ajajärkudest ning ka teatraalsetest nö. lavakujundustest, kus oli loodud nt. sõjasituatsioon. Sedasi nähtuna on võimalik üsna hästi ette kujutada, kui hirmus asi võib sõda tegelikult olla.  Enne sõjmängu oli veel ettenähtud "helikopterisõit". Ronisime helikopterisse ning seejärel algas kõrvulukustav müra - kopter tõusis õhku, akendest jooksis videona kujuteldav vaade, kui kopter Valga kohal tiirutab. Giidituurile järgnes hoogne sõjamäng õuealal. Õpilastele anti kätte laserrelvad, varustati atribuutikaga, mis laserkiiri registreeris, moodustati kaks võistkonda. Oli vaja vallutada üks post - seal asus nupp, mida vajutades selgus, kumb võistkond parajasti juhib. Sõjamängus selgus, kui oluline on strateegia :)

5. klassi õppekäigud

Teise kooliastme, 4. ja 5. klassi õppekäik ERM-i ja Spordimuuseumi (20.11.2020) Klassijuhatajate kokkuvõte: ERM-i võimsasse hoonesse jõudsime lõuna paiku. Kõigepealt rääkis giid pisut muuseumi ajaloost, tutvustas maja ning seejärel viidi meid juba püsinäitust vaatama, mis oli tore ajarännak minevikust tänapäeva. Giid jäi mitmel korral suisa küsimuste laviini alla ja enne edasi liikuda ei saanud, kui kõik küsimused olid vastatud. Õpetajaid tabas nostalgia puhang kui jõuti vokkide ning riidekirstudeni. Vanaemade juures oldi nähtud sageli, kuidas päriselt vokil villa kedrati ning kappide asemel olid salapärased riidekirstud. Põnevust pakkusid ka videod, mis paljude eksponaatide juures olid. Need demonstreerisid kuidas asju vanasti valmistati. Toredat uudistamist pakkus nõuka aeg, kus sai imetleda “nõukogude ajastu imesid” nt. esimest mobiiltelefoni või lastele pigem kingakarpi meenutanud telerit. Viimane maiuspala oli näitus UURALI KAJA, kus väga osavalt olid visuaalid sulandunud ühte in

Uurime raba

Programmis “Uurime raba” tutvusid 5.-6. klassi õpilased raba kui elukeskkonnaga. Ilm oli päikseline ja tuulevaikne ning lastel meel rõõmus. Üheskoos õpiti tundma rabas kasvavaid liike, raba kasutusvõimalusi ning hoidmise vajalikkust. Programm avardas õpilaste silmaringi, taju ja oskust märgata raba koosluse eripärasid. Aktiivtegevuste, ühiste vaatluste ning töölehte abil uuriti raba iseärasusi, kujunemise lugu ning arenguetappe. Oli tegus-tore päev.