Otse põhisisu juurde

Jääaja Keskus

3. septembril toimus 4. ja 5. klassi õppekäik Jääaja Keskusesse.
Ilmaga meil vedas ja ei vedanud ka. Ilm läks just parajasti kell 12 ajal tunniks ajaks päikeseliseks ja saime parvesõidu Saadjärvel ära teha ilma, et vihm meid läbi oleks leotanud. Enne, bussisõidu ajal ja Keskuses ringi vaatamise ajal sadas ja oli maru torm.
Parvel olles tutvustati termomeetrit, mõõtsime õhu ja vee temperatuuri, arutlesime, kas Saadjärve vesi on soolane või mitte. Giid ,,püüdis" järvest vetikaid ja tutvustas neid. Tuulise ilma tõttu jäid ära ilmakaarte määramine ja parvel töölehtede täitmine ning järve sügavuse määramine.
Keskuses sõime kooli poolt kaasa pandud pirukaid ja uudistasime kolme korruse eksponaate. Mina ja paljud õpilased polnud varem Keskuses käinud ja aega oleks võinud rohkem olla kolme korrusega tutvumiseks.
Iga õppekäik arendab silmaringi ja vaatamata natuke poolikuks jäänud programmile oli elamusi küll-küll, näiteks koledasti üles-alla loksuvas parves istumine jääb kauaks meelde.





Õpilastega käisid kaasas õp. E. Otsing ja R. Nuuma. 


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Eesti vabadusvõitluste ajalooga tutvumas Valga Militaarmuuseumis

Kevadel 2021 (8. juunil) käis 7. klass Valga Militaarmuuseumis, kus räägiti kireva ekspositsiooni taustal eestlaste vabadusvõitlustest. Muuseumi väljapanek koosnes autentsetest esemetest vastavatest ajajärkudest ning ka teatraalsetest nö. lavakujundustest, kus oli loodud nt. sõjasituatsioon. Sedasi nähtuna on võimalik üsna hästi ette kujutada, kui hirmus asi võib sõda tegelikult olla.  Enne sõjmängu oli veel ettenähtud "helikopterisõit". Ronisime helikopterisse ning seejärel algas kõrvulukustav müra - kopter tõusis õhku, akendest jooksis videona kujuteldav vaade, kui kopter Valga kohal tiirutab. Giidituurile järgnes hoogne sõjamäng õuealal. Õpilastele anti kätte laserrelvad, varustati atribuutikaga, mis laserkiiri registreeris, moodustati kaks võistkonda. Oli vaja vallutada üks post - seal asus nupp, mida vajutades selgus, kumb võistkond parajasti juhib. Sõjamängus selgus, kui oluline on strateegia :)

5. klassi õppekäigud

Teise kooliastme, 4. ja 5. klassi õppekäik ERM-i ja Spordimuuseumi (20.11.2020) Klassijuhatajate kokkuvõte: ERM-i võimsasse hoonesse jõudsime lõuna paiku. Kõigepealt rääkis giid pisut muuseumi ajaloost, tutvustas maja ning seejärel viidi meid juba püsinäitust vaatama, mis oli tore ajarännak minevikust tänapäeva. Giid jäi mitmel korral suisa küsimuste laviini alla ja enne edasi liikuda ei saanud, kui kõik küsimused olid vastatud. Õpetajaid tabas nostalgia puhang kui jõuti vokkide ning riidekirstudeni. Vanaemade juures oldi nähtud sageli, kuidas päriselt vokil villa kedrati ning kappide asemel olid salapärased riidekirstud. Põnevust pakkusid ka videod, mis paljude eksponaatide juures olid. Need demonstreerisid kuidas asju vanasti valmistati. Toredat uudistamist pakkus nõuka aeg, kus sai imetleda “nõukogude ajastu imesid” nt. esimest mobiiltelefoni või lastele pigem kingakarpi meenutanud telerit. Viimane maiuspala oli näitus UURALI KAJA, kus väga osavalt olid visuaalid sulandunud ühte in

Uurime raba

Programmis “Uurime raba” tutvusid 5.-6. klassi õpilased raba kui elukeskkonnaga. Ilm oli päikseline ja tuulevaikne ning lastel meel rõõmus. Üheskoos õpiti tundma rabas kasvavaid liike, raba kasutusvõimalusi ning hoidmise vajalikkust. Programm avardas õpilaste silmaringi, taju ja oskust märgata raba koosluse eripärasid. Aktiivtegevuste, ühiste vaatluste ning töölehte abil uuriti raba iseärasusi, kujunemise lugu ning arenguetappe. Oli tegus-tore päev.