Otse põhisisu juurde

Matkasellid Arhitektuuribiennaalil

Kuna 9. klassi õpilased on väga tegusad õppekäikudel osalejad, siis jõudsid nad väikese ajavahega osaleda nii loodusõppeprogrammil Rõuges kui ka külastada Tallinnas Arhitektuuribiennaali. 

Septembri lõpus käidi Rõuges MTÜ Looduskoolis õppeprogrammil "Matkasellid looduses". Selle programmi raames veedetakse päev looduses, kus õpitakse kohapeal kasutama looduslikke ressursse ja nende vajalikkust looduskeskkonnas iseseisvalt hakkama saamiseks. Õpitakse, kuidas iseseisvalt loodus hakkama saada ja ellu jääda, seejuures austades ümbritsevat looduskeskkonda. Õppeprogrammis õpitakse: kuidas puhastada joogivett, kuidas vältida eksimist, lõkke valmistamist eri meetoditel, kerge peavarju ehitamist, looduses toidu kätte saamine, alajahtumise vältimist ja looduses eksinu abistamist, abivahendite kasutamist ellujäämisel. Programm sisaldab palju praktilist õpet.

Mis õpilastel sellest õppekäigust meelde jäi?

  • Ülesanded olid hästi tehtud.
  • Matk oli põnev, testisime erinevaid asju, käisime metsas. Midagi uut ei õppinud.
  • Mulle meeldis matka juures kõige rohkem onni ehitamine ja kõige huvitavam oli vee filtreerimine. Selliseid matku võiks veelgi olla. 
  • Õppekäik Rõugesse läks väga hästi. Õppisin kuidas looduses ellu jääda, selle alla läksid vee filtreerimine, toidu otsimine ja öömaja ehitamine. Õppisin, et vett saab ka looduslike vahenditega filtreerida. Oleksime  võinud kauem lõkke juures olla. Õppisin ilma tikkudeta tuld tegema. 
  • Metsas meeldis väga, oli värske õhk ja selliseid õppekäike  võiks rohkem olla. Sain teada, kuidas filtrit tehakse, õppisime erinevaid puuliike. Kõige rohkem meldis puuonni ehitamine. 
  • Matk oli huvitav, ma ei mäleta midagi, aga olime matkal liiga vähe aega. Oleksin tahtnud rohkem liikuda.
  • Sain teada, kuidas vett filtreerida, kuidas metsas süüa leida ja kuidas endale magamiskohta teha. Giid oli tore ja ta tegevused olid huvitavad. 

Oktoobri alguses külastati Tallinna Arhitektuuribiennaali. Tallinnas käidi rongiga. 
Tallinna Arhitektuuribiennaal on rahvusvaheline arhitektuurifestival, mis tutvustab kohalikku arhitektuurikultuuri, käsitleb aktuaalseid teemasid arhitektuuris ning heidab pilgu arhitektuurivaldkonna tulevikku. Tänavune üritus kandis nime „Söödav ehk Ainevahetuse arhitektuur“.
„Söödav“ tõstab esile pakilise vajaduse paigutada tootmine ümber linnade keskele ning taasleiutada uusi tarbimis- ja asustusmu­deleid. Sõnale “toit” lähenetakse nii sõna otseses mõttes kui ka metafooriliselt.

Üheksandike tagasiside Arhitektuuribiennaalist:
  • Tallinnas käisime muuseumis ja sõime. Pärast läksime Skyparki.
  • Mulle meeldis Tallinna väljasõit väga. Kulud läksid väga suureks, aga see oli eda väärt. Mulle  tundus muuseum väga huvitav ja Skypargis oli lõbus. 
  • Tallinnasse läksime rongiga Balti jaama ning sealt edasi sõitsime trammiga. Arhitektuurimuuseumis rääkisime Eesti ajaloost. Vaatasime näitust "Näitus", mis oli väga keerukas. Õppisin, et tehnoloogia järjest areneb ja jõuab rohkem kodudesse. 
  • Muuseum oli väga igav. Ülejäänud aeg oleks lõbus olnud, kui mul oleks parem olla olnud. Aga muidu oli täitsa tore.
  • Tallinna muuseumis õppisin rohkesti tuleviku kohta. Skypargis käis sain aru, et olen suureks kasvanud. 

Klassiga käis õppekäikudel kaasas õp. K. Kallaste (fotode autor).

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kalade määramine ja lahkamine

Jaanuari keskpaigas käisid 8. ja 9. klassi õpilased Järvemuuseumis õppimas kalu. Kalu õpiti tundma nii välimuse järgi, kuid tutvuti ka nende siseelundkonnaga.  Õppepäev algas loenguga kaladest, kus anti ülevaade, millised kalad on, kus nad elavad, kuidas käituvad. Seejärel toimus ekskursioon muuseumis, kus näidati akvaariumites elavaid kalu ja igaühe kohta räägiti, mis kala ta on ja milline on tema eluviis.  Järgnevalt said õpilased ülevaate kalade siseelundkonnast ning seejärel oli aeg neil endil kummikindad kätte ajada ja päris kalu uurima hakata. Esmalt tuli kala väliselt vaadelda ja ära mõõta kala pikkus, tuli uurida kala soomuseid ning binokulaari alt lugeda soomuse peal olevad rõngad ehk niimoodi määrati kala vanus. Lõpuks võisid õpilased kala lõhki lõigata. Kes lõikas ettevaatlikult, et siseelundid jäid terveks, kes rapsis kala rohkem ja sai katkisema tulemuse. Aga kirurgid olid ausad, kaladel leiti üles süda, maks, ujupõis, mari või niisk. Mõni uuris ka kala silma ehituse põhja

Tartu kohtumaja

Mai keskpaigas külastasid 8. ja 9. klass Tartu kohtumaja. Õpilasi võtsid vastu abiprokurör Laura Jõgisoo ja juhtiv prokurör Kairi Kaldoja.  Kuna ühiskonnaõpetuses õpitakse Eesti kohtusüsteemi, siis oli paslik õpitud tarkusi ka päriselt vaatama ja kuulama minna. Kohtumajas anti õpilastele ülevaade Eesti kohtusüsteemist, mis on madalama astme kohus ning mis on kõrgema astme kohus. Selgus, et kõige kõrgem kohus, Riigikohus, asub pealinna asemel hoopis Tartus.  Lisaks kohtusüsteemi tutvustamisele räägiti õpilastele ametitest kohtumajas: kohtunikud, prokurörid, advokaadid jne. Selgus, et nii oluliste ametite õppimiseks tuleb minna ülikooli ja saada vähemalt magistrikraad.  Õppekäigu jooksul räägiti ka kriminaalmenetlustest, toodi näiteid, millega võib kohtusse sattuda. Kuna 8.-9.kl õpilased on vähemalt 14 aastat vanad, siis on nad juba ise oma tegude eest vastutavad ning sellega seoses tuli juttu karistustest, mida nii vanad inimesed tavaliselt kandma peavad. Näiteks on mõne pahateo eest ka

Eesti vabadusvõitluste ajalooga tutvumas Valga Militaarmuuseumis

Kevadel 2021 (8. juunil) käis 7. klass Valga Militaarmuuseumis, kus räägiti kireva ekspositsiooni taustal eestlaste vabadusvõitlustest. Muuseumi väljapanek koosnes autentsetest esemetest vastavatest ajajärkudest ning ka teatraalsetest nö. lavakujundustest, kus oli loodud nt. sõjasituatsioon. Sedasi nähtuna on võimalik üsna hästi ette kujutada, kui hirmus asi võib sõda tegelikult olla.  Enne sõjmängu oli veel ettenähtud "helikopterisõit". Ronisime helikopterisse ning seejärel algas kõrvulukustav müra - kopter tõusis õhku, akendest jooksis videona kujuteldav vaade, kui kopter Valga kohal tiirutab. Giidituurile järgnes hoogne sõjamäng õuealal. Õpilastele anti kätte laserrelvad, varustati atribuutikaga, mis laserkiiri registreeris, moodustati kaks võistkonda. Oli vaja vallutada üks post - seal asus nupp, mida vajutades selgus, kumb võistkond parajasti juhib. Sõjamängus selgus, kui oluline on strateegia :)