Otse põhisisu juurde

Matkasellid Arhitektuuribiennaalil

Kuna 9. klassi õpilased on väga tegusad õppekäikudel osalejad, siis jõudsid nad väikese ajavahega osaleda nii loodusõppeprogrammil Rõuges kui ka külastada Tallinnas Arhitektuuribiennaali. 

Septembri lõpus käidi Rõuges MTÜ Looduskoolis õppeprogrammil "Matkasellid looduses". Selle programmi raames veedetakse päev looduses, kus õpitakse kohapeal kasutama looduslikke ressursse ja nende vajalikkust looduskeskkonnas iseseisvalt hakkama saamiseks. Õpitakse, kuidas iseseisvalt loodus hakkama saada ja ellu jääda, seejuures austades ümbritsevat looduskeskkonda. Õppeprogrammis õpitakse: kuidas puhastada joogivett, kuidas vältida eksimist, lõkke valmistamist eri meetoditel, kerge peavarju ehitamist, looduses toidu kätte saamine, alajahtumise vältimist ja looduses eksinu abistamist, abivahendite kasutamist ellujäämisel. Programm sisaldab palju praktilist õpet.

Mis õpilastel sellest õppekäigust meelde jäi?

  • Ülesanded olid hästi tehtud.
  • Matk oli põnev, testisime erinevaid asju, käisime metsas. Midagi uut ei õppinud.
  • Mulle meeldis matka juures kõige rohkem onni ehitamine ja kõige huvitavam oli vee filtreerimine. Selliseid matku võiks veelgi olla. 
  • Õppekäik Rõugesse läks väga hästi. Õppisin kuidas looduses ellu jääda, selle alla läksid vee filtreerimine, toidu otsimine ja öömaja ehitamine. Õppisin, et vett saab ka looduslike vahenditega filtreerida. Oleksime  võinud kauem lõkke juures olla. Õppisin ilma tikkudeta tuld tegema. 
  • Metsas meeldis väga, oli värske õhk ja selliseid õppekäike  võiks rohkem olla. Sain teada, kuidas filtrit tehakse, õppisime erinevaid puuliike. Kõige rohkem meldis puuonni ehitamine. 
  • Matk oli huvitav, ma ei mäleta midagi, aga olime matkal liiga vähe aega. Oleksin tahtnud rohkem liikuda.
  • Sain teada, kuidas vett filtreerida, kuidas metsas süüa leida ja kuidas endale magamiskohta teha. Giid oli tore ja ta tegevused olid huvitavad. 

Oktoobri alguses külastati Tallinna Arhitektuuribiennaali. Tallinnas käidi rongiga. 
Tallinna Arhitektuuribiennaal on rahvusvaheline arhitektuurifestival, mis tutvustab kohalikku arhitektuurikultuuri, käsitleb aktuaalseid teemasid arhitektuuris ning heidab pilgu arhitektuurivaldkonna tulevikku. Tänavune üritus kandis nime „Söödav ehk Ainevahetuse arhitektuur“.
„Söödav“ tõstab esile pakilise vajaduse paigutada tootmine ümber linnade keskele ning taasleiutada uusi tarbimis- ja asustusmu­deleid. Sõnale “toit” lähenetakse nii sõna otseses mõttes kui ka metafooriliselt.

Üheksandike tagasiside Arhitektuuribiennaalist:
  • Tallinnas käisime muuseumis ja sõime. Pärast läksime Skyparki.
  • Mulle meeldis Tallinna väljasõit väga. Kulud läksid väga suureks, aga see oli eda väärt. Mulle  tundus muuseum väga huvitav ja Skypargis oli lõbus. 
  • Tallinnasse läksime rongiga Balti jaama ning sealt edasi sõitsime trammiga. Arhitektuurimuuseumis rääkisime Eesti ajaloost. Vaatasime näitust "Näitus", mis oli väga keerukas. Õppisin, et tehnoloogia järjest areneb ja jõuab rohkem kodudesse. 
  • Muuseum oli väga igav. Ülejäänud aeg oleks lõbus olnud, kui mul oleks parem olla olnud. Aga muidu oli täitsa tore.
  • Tallinna muuseumis õppisin rohkesti tuleviku kohta. Skypargis käis sain aru, et olen suureks kasvanud. 

Klassiga käis õppekäikudel kaasas õp. K. Kallaste (fotode autor).

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Õppeprogramm "Veeselgrootud"

4. ja 5. klassi õpilased osalesid septembri alguses Järvemuuseum Akva:rium õppeprogrammil "Veeselgrootud". Õppeprogramm oli väga praktiline. Alguses jagati kätte vajalikud töövahendid ning seejärel seati sammud tiigi äärde, kus esmalt tutvustati fotodelt vees leiduda võivaid selgrootuid. Seejärel jaguneti rühmadeks ning iga grupp sai ülesandeks kahvaga veeselgrootuid püüda, neid määrata ning töölehele märkida, keda neil õnnestus veest kätte saada. Muuseumi õppeklassis räägiti veelkord üle, keda kõige sagedamini veest võib leida ning edasi oli võimalus enda püütud loomi binokulaariga vaadata ja liiki määrata. Õppepäev lõppes kontrolltestiga. Klassidega käisid kaasas õp K. Kallaste ja õp M.-K. Toom (fotode autoer)

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor". Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot. Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam. Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka. Õpilaste tagasiside. Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid? Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule.  Õppisin, mis on CO2. Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule.  Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hing

4. ja 5. klass Tartus

Neljapäeval, 18. mail käisid 4. ja 5. klass Tartus õppekäigul. 4. klassi õpilased külastasid Teatri Kodu, kus toimus teatritund. Teatridetektiivide tunnis said lapsed kehastuda noorteks näitlejateks ning osaleda põnevas detektiivimängus. Osalejatele anti ülesandeks lahendada üks juhtum, mis oli seotud teatriteemaga. Näiteks oli vaja välja selgitada, millal läksid kaduma näitlejate parukad või kuhu jäid nukunäitlejate nukud. Rollide kaudu tutvuti mõistetega nagu kostüüm, dekoratsioon, rekvisiit, grimm, parukas jne. Klassikaaslaste esitatud lühietendusi jälgides õpiti ka seda, kuidas teatris vaatajana viisakalt käituda. Õpilaste tagasiside: Sain teada, et sellest hoonest on leitud peata mees. Sain teada ka uusi teatriga seonduvaid mõisteid. Meeldis teha tiimides tööd ja näidelda.  Õppisin uusi sõnu, mida ei teadnud. Mulle meeldis keldris ümbrikku otsida, sama soli se elahe, aga ka hirmus.  Ma sain teada et Teatri Kodu keldri ühes ruumis oli ahi, milles oli luukere ilma peata olnud ja nüü