Otse põhisisu juurde

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor".
Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot.
Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam.
Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka.


Õpilaste tagasiside.
Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid?
  • Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule. 
  • Õppisin, mis on CO2.
  • Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule. 
  • Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hingavad ja fotosünteesivad; millist toitu tuleks eelistada; taimedel on erineva mustriga koed.
  • Sain teada et energia on paljude asjadega väga seotud, natuke ka 8.kl keemiast.
  • Sain teada, et toit kulutab palju rohkem energiat, kui ta toodab.
  • Sain teada mis juhtub kui paned toidu polema, mis eraldub.
  • Kuidas palju energiat läheb toitustamisele.
Mis sulle õppekäigu juures meeldis? Põhjenda. 
  • Mulle meeldis mõistekaartide tegemine, kuna seal saime ringi liikuda.
  • Seda et me saime ise midagi teha ja see oli huvitav.
  • Loomade vaatamine, sest see on huvitav.
  • Maja peal ringi kõndimine ja asjade vaatamine, sest seal oli palju huvitavaid asju.
  • Mulle meeldis vaadata loomi, sest mulle meeldivad loomad.
  • Mulle meeldis see, et sain mõelda, uurida ja asju teha iseseisvalt.
  • Mulle meeldis kõige rohkem koostööd teha, kuna sain palju põnevat teada oma klassikaaalaste kohta.
  • Botaanika ruumis, sest seal oli palju huvitavaid taimi.
  • Siis kui pidi panema krõpsu põlema, kuna see põles ja muudus kõrbenuks.
  • Loomade ja taimede vaatamine.
  • Loomaruum, sest mulle meeldib loomadega tegeleda.
  • Loomade nägemine

Klassidega käisid kaasas õp M. Ermel ja T. Runthal (fotode autor). 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Õppeprogramm "Veeselgrootud"

4. ja 5. klassi õpilased osalesid septembri alguses Järvemuuseum Akva:rium õppeprogrammil "Veeselgrootud". Õppeprogramm oli väga praktiline. Alguses jagati kätte vajalikud töövahendid ning seejärel seati sammud tiigi äärde, kus esmalt tutvustati fotodelt vees leiduda võivaid selgrootuid. Seejärel jaguneti rühmadeks ning iga grupp sai ülesandeks kahvaga veeselgrootuid püüda, neid määrata ning töölehele märkida, keda neil õnnestus veest kätte saada. Muuseumi õppeklassis räägiti veelkord üle, keda kõige sagedamini veest võib leida ning edasi oli võimalus enda püütud loomi binokulaariga vaadata ja liiki määrata. Õppepäev lõppes kontrolltestiga. Klassidega käisid kaasas õp K. Kallaste ja õp M.-K. Toom (fotode autoer)

5. ja 6. klassi tegemised

 5. ja 6. klass on õppeaasta jooksul olnud väga tegusad. Nad on külastanud mitmeid huvitavaid paiku.  Paide Ajakeskus Wittenstein ja seikluspark (7. oktoober 2022) Ajakeskuse esimesel korrusel räägiti ja näidati filmi muinasajast. Teisel korrusel oli ,,rüütlite aeg", seal saime suure laua taga istet võtta. Selgus, et laua taga istumiskohad oli sel ajal väga täpselt kindlaks määratud, Kaks õpilast riietusid rüütliteks ja said natuke rüütlite moodi võidelda. Keskaega kujutavale korrusele liikudes saime tunda tolleaegset linnatänaval kõndimis tunnet, kus aknast võidi üht-teist kaela visata. Kokku oli 6 korrust erinevaid ajastuid ja et olime tellinud ka ajastute maitsete programmi, siis igal korrusel saime natuke vastava ajastu snäkki. Kahjuks muinasaja lubatud naeri asemel saime kaalikat. Õpilastele meeldis väga järgnev seikluspargi külastus, sest sattus olema ka imetore sügisilm. Mida õpilased õppekäigul juurde õppisid ja mida uut teada said? Saime teada, et eestlased on viikingi r