Otse põhisisu juurde

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor".
Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot.
Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam.
Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka.


Õpilaste tagasiside.
Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid?
  • Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule. 
  • Õppisin, mis on CO2.
  • Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule. 
  • Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hingavad ja fotosünteesivad; millist toitu tuleks eelistada; taimedel on erineva mustriga koed.
  • Sain teada et energia on paljude asjadega väga seotud, natuke ka 8.kl keemiast.
  • Sain teada, et toit kulutab palju rohkem energiat, kui ta toodab.
  • Sain teada mis juhtub kui paned toidu polema, mis eraldub.
  • Kuidas palju energiat läheb toitustamisele.
Mis sulle õppekäigu juures meeldis? Põhjenda. 
  • Mulle meeldis mõistekaartide tegemine, kuna seal saime ringi liikuda.
  • Seda et me saime ise midagi teha ja see oli huvitav.
  • Loomade vaatamine, sest see on huvitav.
  • Maja peal ringi kõndimine ja asjade vaatamine, sest seal oli palju huvitavaid asju.
  • Mulle meeldis vaadata loomi, sest mulle meeldivad loomad.
  • Mulle meeldis see, et sain mõelda, uurida ja asju teha iseseisvalt.
  • Mulle meeldis kõige rohkem koostööd teha, kuna sain palju põnevat teada oma klassikaaalaste kohta.
  • Botaanika ruumis, sest seal oli palju huvitavaid taimi.
  • Siis kui pidi panema krõpsu põlema, kuna see põles ja muudus kõrbenuks.
  • Loomade ja taimede vaatamine.
  • Loomaruum, sest mulle meeldib loomadega tegeleda.
  • Loomade nägemine

Klassidega käisid kaasas õp M. Ermel ja T. Runthal (fotode autor). 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Matkasellid Arhitektuuribiennaalil

Kuna 9. klassi õpilased on väga tegusad õppekäikudel osalejad, siis jõudsid nad väikese ajavahega osaleda nii loodusõppeprogrammil Rõuges kui ka külastada Tallinnas Arhitektuuribiennaali.  Septembri lõpus käidi Rõuges MTÜ Looduskoolis õppeprogrammil "Matkasellid looduses". Selle programmi raames veedetakse päev looduses, kus õpitakse kohapeal kasutama looduslikke ressursse ja nende vajalikkust looduskeskkonnas iseseisvalt hakkama saamiseks. Õpitakse, kuidas iseseisvalt loodus hakkama saada ja ellu jääda, seejuures austades ümbritsevat looduskeskkonda. Õppeprogrammis õpitakse: kuidas puhastada joogivett, kuidas vältida eksimist, lõkke valmistamist eri meetoditel, kerge peavarju ehitamist, looduses toidu kätte saamine, alajahtumise vältimist ja looduses eksinu abistamist, abivahendite kasutamist ellujäämisel. Programm sisaldab palju praktilist õpet. Mis õpilastel sellest õppekäigust meelde jäi? Ülesanded olid hästi tehtud. Matk oli põnev, testisime erinevaid asju, käisime metsa...

Seened

Septembri alguses käisid 7. ja 8. klass Vitipalu metsades õppeprogrammil "Seened". Õpilased õppisid tundma erinevaid seeneliike ja nende tunnuseid, uuriti seente mitmekesisust ja kasvukohti ning seente mürgisust ja söödavust. Õpiti kasutama seenemäärajat. Õpilastega käisid kaasas õp Ene ja õp Risko (fotode autorid)

Eesti vabadusvõitluste ajalooga tutvumas Valga Militaarmuuseumis

Kevadel 2021 (8. juunil) käis 7. klass Valga Militaarmuuseumis, kus räägiti kireva ekspositsiooni taustal eestlaste vabadusvõitlustest. Muuseumi väljapanek koosnes autentsetest esemetest vastavatest ajajärkudest ning ka teatraalsetest nö. lavakujundustest, kus oli loodud nt. sõjasituatsioon. Sedasi nähtuna on võimalik üsna hästi ette kujutada, kui hirmus asi võib sõda tegelikult olla.  Enne sõjmängu oli veel ettenähtud "helikopterisõit". Ronisime helikopterisse ning seejärel algas kõrvulukustav müra - kopter tõusis õhku, akendest jooksis videona kujuteldav vaade, kui kopter Valga kohal tiirutab. Giidituurile järgnes hoogne sõjamäng õuealal. Õpilastele anti kätte laserrelvad, varustati atribuutikaga, mis laserkiiri registreeris, moodustati kaks võistkonda. Oli vaja vallutada üks post - seal asus nupp, mida vajutades selgus, kumb võistkond parajasti juhib. Sõjamängus selgus, kui oluline on strateegia :)