Otse põhisisu juurde

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor".
Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot.
Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam.
Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka.


Õpilaste tagasiside.
Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid?
  • Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule. 
  • Õppisin, mis on CO2.
  • Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule. 
  • Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hingavad ja fotosünteesivad; millist toitu tuleks eelistada; taimedel on erineva mustriga koed.
  • Sain teada et energia on paljude asjadega väga seotud, natuke ka 8.kl keemiast.
  • Sain teada, et toit kulutab palju rohkem energiat, kui ta toodab.
  • Sain teada mis juhtub kui paned toidu polema, mis eraldub.
  • Kuidas palju energiat läheb toitustamisele.
Mis sulle õppekäigu juures meeldis? Põhjenda. 
  • Mulle meeldis mõistekaartide tegemine, kuna seal saime ringi liikuda.
  • Seda et me saime ise midagi teha ja see oli huvitav.
  • Loomade vaatamine, sest see on huvitav.
  • Maja peal ringi kõndimine ja asjade vaatamine, sest seal oli palju huvitavaid asju.
  • Mulle meeldis vaadata loomi, sest mulle meeldivad loomad.
  • Mulle meeldis see, et sain mõelda, uurida ja asju teha iseseisvalt.
  • Mulle meeldis kõige rohkem koostööd teha, kuna sain palju põnevat teada oma klassikaaalaste kohta.
  • Botaanika ruumis, sest seal oli palju huvitavaid taimi.
  • Siis kui pidi panema krõpsu põlema, kuna see põles ja muudus kõrbenuks.
  • Loomade ja taimede vaatamine.
  • Loomaruum, sest mulle meeldib loomadega tegeleda.
  • Loomade nägemine

Klassidega käisid kaasas õp M. Ermel ja T. Runthal (fotode autor). 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Õppeprogramm "Veeselgrootud"

4. ja 5. klassi õpilased osalesid septembri alguses Järvemuuseum Akva:rium õppeprogrammil "Veeselgrootud". Õppeprogramm oli väga praktiline. Alguses jagati kätte vajalikud töövahendid ning seejärel seati sammud tiigi äärde, kus esmalt tutvustati fotodelt vees leiduda võivaid selgrootuid. Seejärel jaguneti rühmadeks ning iga grupp sai ülesandeks kahvaga veeselgrootuid püüda, neid määrata ning töölehele märkida, keda neil õnnestus veest kätte saada. Muuseumi õppeklassis räägiti veelkord üle, keda kõige sagedamini veest võib leida ning edasi oli võimalus enda püütud loomi binokulaariga vaadata ja liiki määrata. Õppepäev lõppes kontrolltestiga. Klassidega käisid kaasas õp K. Kallaste ja õp M.-K. Toom (fotode autoer)

4. ja 5. klass Tartus

Neljapäeval, 18. mail käisid 4. ja 5. klass Tartus õppekäigul. 4. klassi õpilased külastasid Teatri Kodu, kus toimus teatritund. Teatridetektiivide tunnis said lapsed kehastuda noorteks näitlejateks ning osaleda põnevas detektiivimängus. Osalejatele anti ülesandeks lahendada üks juhtum, mis oli seotud teatriteemaga. Näiteks oli vaja välja selgitada, millal läksid kaduma näitlejate parukad või kuhu jäid nukunäitlejate nukud. Rollide kaudu tutvuti mõistetega nagu kostüüm, dekoratsioon, rekvisiit, grimm, parukas jne. Klassikaaslaste esitatud lühietendusi jälgides õpiti ka seda, kuidas teatris vaatajana viisakalt käituda. Õpilaste tagasiside: Sain teada, et sellest hoonest on leitud peata mees. Sain teada ka uusi teatriga seonduvaid mõisteid. Meeldis teha tiimides tööd ja näidelda.  Õppisin uusi sõnu, mida ei teadnud. Mulle meeldis keldris ümbrikku otsida, sama soli se elahe, aga ka hirmus.  Ma sain teada et Teatri Kodu keldri ühes ruumis oli ahi, milles oli luukere ilma peata olnud ja nüü