Otse põhisisu juurde

Põllult potti!

3. novembril käisid Rannu Kooli 1. ja 2. klassi õpilased ja õpetajad Eesti põllumajandusmuuseumis õppeprogrammil "Põllult potti!".
Õpilased toimetasid järgemööda kolmes töötoas:
1) Sissejuhatus õppeklassis - taime elutsükkel. Selles töötoas õpiti taimede seemneid ära tundma, külvati seemneid topsi (said kaasa) ja vaadati kiirluubis taimede elutsükli videot.
2) Näitus "Avasta ja imesta" tutvustas eksponaatide laua abil eestlaste toitumisharjumusi läbi sajandite. Toimus arutelu taimse toidulaua suurusest ja vajalikkusest. Enne näituseruumi sisenemist sai tee peal tutvuda miniloomaaiaga.
3) Köögiviljade töötoas toimus juurviljade uurimine, ettevalmistamine ja maitsmine. Õpiti noa ja erinevate lõikeriistadega õigeid kasutamisvõtteid. Valmistati porgandiroose (porgandite "teritamine").
Programmi lõpus sai iga õpilane kaasa õpetliku raamatu ühe porganditüdruku seiklustest.
Lapsed jäid nähtu ja kuulduga väga rahule.

Õpilastega käisid kaasas õp Ü. Tensmann ja õp K. Ots (fotode autorid)








Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Seened

Septembri alguses käisid 7. ja 8. klass Vitipalu metsades õppeprogrammil "Seened". Õpilased õppisid tundma erinevaid seeneliike ja nende tunnuseid, uuriti seente mitmekesisust ja kasvukohti ning seente mürgisust ja söödavust. Õpiti kasutama seenemäärajat. Õpilastega käisid kaasas õp Ene ja õp Risko (fotode autorid)

Matkasellid Arhitektuuribiennaalil

Kuna 9. klassi õpilased on väga tegusad õppekäikudel osalejad, siis jõudsid nad väikese ajavahega osaleda nii loodusõppeprogrammil Rõuges kui ka külastada Tallinnas Arhitektuuribiennaali.  Septembri lõpus käidi Rõuges MTÜ Looduskoolis õppeprogrammil "Matkasellid looduses". Selle programmi raames veedetakse päev looduses, kus õpitakse kohapeal kasutama looduslikke ressursse ja nende vajalikkust looduskeskkonnas iseseisvalt hakkama saamiseks. Õpitakse, kuidas iseseisvalt loodus hakkama saada ja ellu jääda, seejuures austades ümbritsevat looduskeskkonda. Õppeprogrammis õpitakse: kuidas puhastada joogivett, kuidas vältida eksimist, lõkke valmistamist eri meetoditel, kerge peavarju ehitamist, looduses toidu kätte saamine, alajahtumise vältimist ja looduses eksinu abistamist, abivahendite kasutamist ellujäämisel. Programm sisaldab palju praktilist õpet. Mis õpilastel sellest õppekäigust meelde jäi? Ülesanded olid hästi tehtud. Matk oli põnev, testisime erinevaid asju, käisime metsa...

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor". Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot. Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam. Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka. Õpilaste tagasiside. Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid? Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule.  Õppisin, mis on CO2. Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule.  Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hing...