Otse põhisisu juurde

Kunstimuuseum

 7. klass käis koos klassijuhatajaga 8. detsembril Kunstimuuseumis. 

Allpool saab lugeda klassijuhataja kokkuvõtet päevast:

Nii, teadsime, mis meid ees ootab - tervelt kaks kunstimuuseumi vaja ära kannatada :) TÜ kunstimuuseumis klassikaliste skulptuuride vahel alustasime kohe praktilise tööga - segasime valmis kipsisegu, mille valasime gemmi vormidesse. Igal ühel oli oma vorm ja erinev kujutis. Need olid kõik omaaegsete meistrite loodud kujutised. Kips peab kuivama, tahenema, nii et peale vormide täitmist rääkis muuseumi õpetaja meile lugusid ja müüte muuseumis eksponeeritud kujude kohta. Teema on läbitud 6. klassis, rõõm, et õpilastel oli ikka midagi meeles ka ja nad oskasid õpetaja küsimustele vastata. Praegu oli muuseumis ka näitus gemmidest ja kivilõikekunstist üldse, nii et meie töötuba haakus väljapanekuga hästi - saime kohe näha ülikute gemme, saime teada, milleks neid kasutati, et neid valmistati poolvääriskividest ja nägime uhkeid näiteid. Õpetaja oskas hästi õpilasi aktiviseerida küsimustega ning tegevust organiseerida vastavalt nende väsimusastmele :) . Kui lood räägitud, võtsime oma kenad gemmid vormidest välja, õpetaja ütles, kellel, mida kujutatud oli, pakkisime taiese salvrätikusse ning oligi esimene kunstitund läbi. Liikusime edasi viltusesse majja Tiit Pääsukest vaatama. Kahe korruse jagu värvilisi maale! Õpilased olid vaprad, kuulasid giidi lugusid ja tegid töölehel kirjeldatud ülesande jaoks fotosid. Mõni õpilane leidis, et kunst on igav, teine jälle võttis näituse kokku sõnadega ´väga huvitavad maalid´. Kindel on aga see, et kunsti tuleb käia vaatamas seal, kus seda tegelikult ka eksponeeritakse. Õppekäigu lõpetas film "Jõulud džunglis", mille kohta üks õpilane toredasti väitis iseloomustuseks, et ´päris hea halb film´. :D Tegevus kulges filmis hoogsalt ning ülesandeks oli karaktereid jälgida.


























Klassiga käis kaasa klassijuhataja K. Kallaste (fotode autor). 







Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Seened

Septembri alguses käisid 7. ja 8. klass Vitipalu metsades õppeprogrammil "Seened". Õpilased õppisid tundma erinevaid seeneliike ja nende tunnuseid, uuriti seente mitmekesisust ja kasvukohti ning seente mürgisust ja söödavust. Õpiti kasutama seenemäärajat. Õpilastega käisid kaasas õp Ene ja õp Risko (fotode autorid)

Matkasellid Arhitektuuribiennaalil

Kuna 9. klassi õpilased on väga tegusad õppekäikudel osalejad, siis jõudsid nad väikese ajavahega osaleda nii loodusõppeprogrammil Rõuges kui ka külastada Tallinnas Arhitektuuribiennaali.  Septembri lõpus käidi Rõuges MTÜ Looduskoolis õppeprogrammil "Matkasellid looduses". Selle programmi raames veedetakse päev looduses, kus õpitakse kohapeal kasutama looduslikke ressursse ja nende vajalikkust looduskeskkonnas iseseisvalt hakkama saamiseks. Õpitakse, kuidas iseseisvalt loodus hakkama saada ja ellu jääda, seejuures austades ümbritsevat looduskeskkonda. Õppeprogrammis õpitakse: kuidas puhastada joogivett, kuidas vältida eksimist, lõkke valmistamist eri meetoditel, kerge peavarju ehitamist, looduses toidu kätte saamine, alajahtumise vältimist ja looduses eksinu abistamist, abivahendite kasutamist ellujäämisel. Programm sisaldab palju praktilist õpet. Mis õpilastel sellest õppekäigust meelde jäi? Ülesanded olid hästi tehtud. Matk oli põnev, testisime erinevaid asju, käisime metsa...

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor". Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot. Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam. Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka. Õpilaste tagasiside. Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid? Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule.  Õppisin, mis on CO2. Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule.  Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hing...