Otse põhisisu juurde

Kunstimuuseum

 7. klass käis koos klassijuhatajaga 8. detsembril Kunstimuuseumis. 

Allpool saab lugeda klassijuhataja kokkuvõtet päevast:

Nii, teadsime, mis meid ees ootab - tervelt kaks kunstimuuseumi vaja ära kannatada :) TÜ kunstimuuseumis klassikaliste skulptuuride vahel alustasime kohe praktilise tööga - segasime valmis kipsisegu, mille valasime gemmi vormidesse. Igal ühel oli oma vorm ja erinev kujutis. Need olid kõik omaaegsete meistrite loodud kujutised. Kips peab kuivama, tahenema, nii et peale vormide täitmist rääkis muuseumi õpetaja meile lugusid ja müüte muuseumis eksponeeritud kujude kohta. Teema on läbitud 6. klassis, rõõm, et õpilastel oli ikka midagi meeles ka ja nad oskasid õpetaja küsimustele vastata. Praegu oli muuseumis ka näitus gemmidest ja kivilõikekunstist üldse, nii et meie töötuba haakus väljapanekuga hästi - saime kohe näha ülikute gemme, saime teada, milleks neid kasutati, et neid valmistati poolvääriskividest ja nägime uhkeid näiteid. Õpetaja oskas hästi õpilasi aktiviseerida küsimustega ning tegevust organiseerida vastavalt nende väsimusastmele :) . Kui lood räägitud, võtsime oma kenad gemmid vormidest välja, õpetaja ütles, kellel, mida kujutatud oli, pakkisime taiese salvrätikusse ning oligi esimene kunstitund läbi. Liikusime edasi viltusesse majja Tiit Pääsukest vaatama. Kahe korruse jagu värvilisi maale! Õpilased olid vaprad, kuulasid giidi lugusid ja tegid töölehel kirjeldatud ülesande jaoks fotosid. Mõni õpilane leidis, et kunst on igav, teine jälle võttis näituse kokku sõnadega ´väga huvitavad maalid´. Kindel on aga see, et kunsti tuleb käia vaatamas seal, kus seda tegelikult ka eksponeeritakse. Õppekäigu lõpetas film "Jõulud džunglis", mille kohta üks õpilane toredasti väitis iseloomustuseks, et ´päris hea halb film´. :D Tegevus kulges filmis hoogsalt ning ülesandeks oli karaktereid jälgida.


























Klassiga käis kaasa klassijuhataja K. Kallaste (fotode autor). 







Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Matkasellid Arhitektuuribiennaalil

Kuna 9. klassi õpilased on väga tegusad õppekäikudel osalejad, siis jõudsid nad väikese ajavahega osaleda nii loodusõppeprogrammil Rõuges kui ka külastada Tallinnas Arhitektuuribiennaali.  Septembri lõpus käidi Rõuges MTÜ Looduskoolis õppeprogrammil "Matkasellid looduses". Selle programmi raames veedetakse päev looduses, kus õpitakse kohapeal kasutama looduslikke ressursse ja nende vajalikkust looduskeskkonnas iseseisvalt hakkama saamiseks. Õpitakse, kuidas iseseisvalt loodus hakkama saada ja ellu jääda, seejuures austades ümbritsevat looduskeskkonda. Õppeprogrammis õpitakse: kuidas puhastada joogivett, kuidas vältida eksimist, lõkke valmistamist eri meetoditel, kerge peavarju ehitamist, looduses toidu kätte saamine, alajahtumise vältimist ja looduses eksinu abistamist, abivahendite kasutamist ellujäämisel. Programm sisaldab palju praktilist õpet. Mis õpilastel sellest õppekäigust meelde jäi? Ülesanded olid hästi tehtud. Matk oli põnev, testisime erinevaid asju, käisime metsa...

Õppeprogramm "Veeselgrootud"

4. ja 5. klassi õpilased osalesid septembri alguses Järvemuuseum Akva:rium õppeprogrammil "Veeselgrootud". Õppeprogramm oli väga praktiline. Alguses jagati kätte vajalikud töövahendid ning seejärel seati sammud tiigi äärde, kus esmalt tutvustati fotodelt vees leiduda võivaid selgrootuid. Seejärel jaguneti rühmadeks ning iga grupp sai ülesandeks kahvaga veeselgrootuid püüda, neid määrata ning töölehele märkida, keda neil õnnestus veest kätte saada. Muuseumi õppeklassis räägiti veelkord üle, keda kõige sagedamini veest võib leida ning edasi oli võimalus enda püütud loomi binokulaariga vaadata ja liiki määrata. Õppepäev lõppes kontrolltestiga. Klassidega käisid kaasas õp K. Kallaste ja õp M.-K. Toom (fotode autoer)

Kalade määramine ja lahkamine

Jaanuari keskpaigas käisid 8. ja 9. klassi õpilased Järvemuuseumis õppimas kalu. Kalu õpiti tundma nii välimuse järgi, kuid tutvuti ka nende siseelundkonnaga.  Õppepäev algas loenguga kaladest, kus anti ülevaade, millised kalad on, kus nad elavad, kuidas käituvad. Seejärel toimus ekskursioon muuseumis, kus näidati akvaariumites elavaid kalu ja igaühe kohta räägiti, mis kala ta on ja milline on tema eluviis.  Järgnevalt said õpilased ülevaate kalade siseelundkonnast ning seejärel oli aeg neil endil kummikindad kätte ajada ja päris kalu uurima hakata. Esmalt tuli kala väliselt vaadelda ja ära mõõta kala pikkus, tuli uurida kala soomuseid ning binokulaari alt lugeda soomuse peal olevad rõngad ehk niimoodi määrati kala vanus. Lõpuks võisid õpilased kala lõhki lõigata. Kes lõikas ettevaatlikult, et siseelundid jäid terveks, kes rapsis kala rohkem ja sai katkisema tulemuse. Aga kirurgid olid ausad, kaladel leiti üles süda, maks, ujupõis, mari või niisk. Mõni uuris ka kala silma ehit...