Otse põhisisu juurde

Kunstimuuseum

 7. klass käis koos klassijuhatajaga 8. detsembril Kunstimuuseumis. 

Allpool saab lugeda klassijuhataja kokkuvõtet päevast:

Nii, teadsime, mis meid ees ootab - tervelt kaks kunstimuuseumi vaja ära kannatada :) TÜ kunstimuuseumis klassikaliste skulptuuride vahel alustasime kohe praktilise tööga - segasime valmis kipsisegu, mille valasime gemmi vormidesse. Igal ühel oli oma vorm ja erinev kujutis. Need olid kõik omaaegsete meistrite loodud kujutised. Kips peab kuivama, tahenema, nii et peale vormide täitmist rääkis muuseumi õpetaja meile lugusid ja müüte muuseumis eksponeeritud kujude kohta. Teema on läbitud 6. klassis, rõõm, et õpilastel oli ikka midagi meeles ka ja nad oskasid õpetaja küsimustele vastata. Praegu oli muuseumis ka näitus gemmidest ja kivilõikekunstist üldse, nii et meie töötuba haakus väljapanekuga hästi - saime kohe näha ülikute gemme, saime teada, milleks neid kasutati, et neid valmistati poolvääriskividest ja nägime uhkeid näiteid. Õpetaja oskas hästi õpilasi aktiviseerida küsimustega ning tegevust organiseerida vastavalt nende väsimusastmele :) . Kui lood räägitud, võtsime oma kenad gemmid vormidest välja, õpetaja ütles, kellel, mida kujutatud oli, pakkisime taiese salvrätikusse ning oligi esimene kunstitund läbi. Liikusime edasi viltusesse majja Tiit Pääsukest vaatama. Kahe korruse jagu värvilisi maale! Õpilased olid vaprad, kuulasid giidi lugusid ja tegid töölehel kirjeldatud ülesande jaoks fotosid. Mõni õpilane leidis, et kunst on igav, teine jälle võttis näituse kokku sõnadega ´väga huvitavad maalid´. Kindel on aga see, et kunsti tuleb käia vaatamas seal, kus seda tegelikult ka eksponeeritakse. Õppekäigu lõpetas film "Jõulud džunglis", mille kohta üks õpilane toredasti väitis iseloomustuseks, et ´päris hea halb film´. :D Tegevus kulges filmis hoogsalt ning ülesandeks oli karaktereid jälgida.


























Klassiga käis kaasa klassijuhataja K. Kallaste (fotode autor). 







Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Õppeprogramm "Veeselgrootud"

4. ja 5. klassi õpilased osalesid septembri alguses Järvemuuseum Akva:rium õppeprogrammil "Veeselgrootud". Õppeprogramm oli väga praktiline. Alguses jagati kätte vajalikud töövahendid ning seejärel seati sammud tiigi äärde, kus esmalt tutvustati fotodelt vees leiduda võivaid selgrootuid. Seejärel jaguneti rühmadeks ning iga grupp sai ülesandeks kahvaga veeselgrootuid püüda, neid määrata ning töölehele märkida, keda neil õnnestus veest kätte saada. Muuseumi õppeklassis räägiti veelkord üle, keda kõige sagedamini veest võib leida ning edasi oli võimalus enda püütud loomi binokulaariga vaadata ja liiki määrata. Õppepäev lõppes kontrolltestiga. Klassidega käisid kaasas õp K. Kallaste ja õp M.-K. Toom (fotode autoer)

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor". Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot. Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam. Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka. Õpilaste tagasiside. Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid? Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule.  Õppisin, mis on CO2. Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule.  Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hing

5. ja 6. klassi tegemised

 5. ja 6. klass on õppeaasta jooksul olnud väga tegusad. Nad on külastanud mitmeid huvitavaid paiku.  Paide Ajakeskus Wittenstein ja seikluspark (7. oktoober 2022) Ajakeskuse esimesel korrusel räägiti ja näidati filmi muinasajast. Teisel korrusel oli ,,rüütlite aeg", seal saime suure laua taga istet võtta. Selgus, et laua taga istumiskohad oli sel ajal väga täpselt kindlaks määratud, Kaks õpilast riietusid rüütliteks ja said natuke rüütlite moodi võidelda. Keskaega kujutavale korrusele liikudes saime tunda tolleaegset linnatänaval kõndimis tunnet, kus aknast võidi üht-teist kaela visata. Kokku oli 6 korrust erinevaid ajastuid ja et olime tellinud ka ajastute maitsete programmi, siis igal korrusel saime natuke vastava ajastu snäkki. Kahjuks muinasaja lubatud naeri asemel saime kaalikat. Õpilastele meeldis väga järgnev seikluspargi külastus, sest sattus olema ka imetore sügisilm. Mida õpilased õppekäigul juurde õppisid ja mida uut teada said? Saime teada, et eestlased on viikingi r