Otse põhisisu juurde

Vanemuise teatri külastus

7. detsembril käisid teadusringi lapsed Vanemuise teatris ekskursioonil ja osalesid sealses töötoas. Õpilastel oli võimalus käia teatris kohtades, kus tavaliselt teatrikülastaja ei käi: lava taga, rekvisiitide ladu, kostüümid ja palju muid põnevaid kohti. Pärast ekskursiooni osalesid lapsed töötoas "Lastele keelatud!", kus räägiti, kuidas lavastatakse pauk, kuidas tehakse haavad. 

Õpilaste tagasiside õppekäigule

Mida sa õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid?

  • Ma õppisin, kuidas teha võltsalkoholi.
  • Me õppisime seda, kuidas teatrit teha. Ja me saime natukene möllata seal. Seal anti meile mingit teed, mis oli imeliku maitsega. Näidati ka noaga trikki.
  • Kuidas püssipaugud käisid.
  • Sain teada, kuidas laval suitsu tehakse.
  • Õppekäigul sain teada, kuidas lüüa teatris inimest, joovad viski asemel teed, Tartus on olnud 4 Vanemuise teatrit ja Vanemuise ajaloo kohta.
  • Et haavad pole päris.
  • Hoone ajalugu, lavatehnikat, grimeerimist, näitlemisoskust.
  • Sain teada, et lava taga tehakse ka tööd. Õppisin seda, et oleksin pidanud kuulama ja lava serva peal ei tohi käia, sest sealt võib alla kukkuda. Juhataja rääkis ka seda, kuidas teatris peab käituma.
  • Vanu asutajaid ja vanemuse ehitajaid, peale selle veel, kuidas teha alkoholi, mis pole päris.
  • Ma õppisin seda, et kodus saab teha sampust.
  • Et seda on rünnanud Venemaa.
  • Sain teada, et teatris on võltsasju.
Mis sulle õppekäigu juures kõige rohkem meeldis? Põhjenda, miks!

  • Mulle meeldis see, kui tehti võlts haava, sest see oli äge.
  • See tee joomine ja sprite joomine. Sest need joogid olid head.
  • Näha võlts haavu.
  • Lastetuba, meeldis teha pauku ja rummi juua, sain teada, et muusikalides kui juuakse, siis mitte suhkrustatud jooke.
  • Mulle meeldis teada saada Vanemuise ajaloost, sest mulle meeldib ajalugu.
  • Pauk ja toss lõpus.
  • Töötoad ja ajalugu.
  • Lavaefektid. Põnev.
  • Lava taga sai joosta ja laval oli ka tore olla. See oli nii suur.
  • Me saime käia Vanemuise laval ja proovida erinevaid alkohole, mis polnud tegelikult päris ja ühe paugu sai ka.
  • Mulle meeldis mängusaalis jooge proovida.
  • Kui me olime lava taga. Seal oli pime. Meeldis, kui mulle tehti võltshaav.
  • Kõige rohkem meeldis isetehtud shampus. Selle pärast, et see oli hea maitsega. Püssipauk, sest tegi tossu.
Mis sulle õppekäigu juures ei meeldinud? Mis oleks võinud teisiti olla?
  • Ei meeldinud see, et me ei saanud mängida. Teisiti oleks võinud olla see, et meil oleks lubatud natuke mängida.
  • Laval olemine ei meeldinud, sest seal räägiti nii kaua ja maski kandmine ka ei meeldinud.
  • Polnud.
  • Ei tea.
  • Seismine.
  • Jutud.
  • Kõik meeldis.
  • Mulle meeldis kõik. Oleks võinud ise mingit teatri osa etendada.
  • Mulle ei jäänud midagi meelde. Ma oleks võinud rohkem kuulata.
  • Suhteliselt midagi, ainult et pauk oli liiga kõva, peale pauku tuli palju haisu. Selle asemel võiks olla pauk väiksem ja haisu vähem, nii oleks palju parem.
  • Mul ei olnud seĺlist asja, mis nagu poleks mulle mitte meeldinud, mulle meeldis kõik.
  • Mulle meeldis kõik. Seal oleks võinud olla rohkem töötubasid.
  • Meeldis kõik.


















Õpilastega käisid kaasad õp Ü. Tensmann ja õp V. Uibo (fotode autor). 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Matkasellid Arhitektuuribiennaalil

Kuna 9. klassi õpilased on väga tegusad õppekäikudel osalejad, siis jõudsid nad väikese ajavahega osaleda nii loodusõppeprogrammil Rõuges kui ka külastada Tallinnas Arhitektuuribiennaali.  Septembri lõpus käidi Rõuges MTÜ Looduskoolis õppeprogrammil "Matkasellid looduses". Selle programmi raames veedetakse päev looduses, kus õpitakse kohapeal kasutama looduslikke ressursse ja nende vajalikkust looduskeskkonnas iseseisvalt hakkama saamiseks. Õpitakse, kuidas iseseisvalt loodus hakkama saada ja ellu jääda, seejuures austades ümbritsevat looduskeskkonda. Õppeprogrammis õpitakse: kuidas puhastada joogivett, kuidas vältida eksimist, lõkke valmistamist eri meetoditel, kerge peavarju ehitamist, looduses toidu kätte saamine, alajahtumise vältimist ja looduses eksinu abistamist, abivahendite kasutamist ellujäämisel. Programm sisaldab palju praktilist õpet. Mis õpilastel sellest õppekäigust meelde jäi? Ülesanded olid hästi tehtud. Matk oli põnev, testisime erinevaid asju, käisime metsa

Tartu Tähetorn

3.-4. klass osalesid 4. oktoobril Tartu tähetorni õppeprogrammil "Päikesesüsteem", mis andis ülevaate kõigist kaheksast planeedist ja Päikesest endast.  Kuna jõudsime Tartusse pisut varem, siis tegime väiksese jalutuskäigu Toomemäel. Algul koguneti alumisse saali, kus oli näha Päikesesüsteemi mudel ning muud elektroonilised infotahvlid meie elukoha kohta. Seejärel andis programmi juhendaja lastele ülevaate kõikidest planeetidest. Edasi mindi muuseumi alumisele korrusele, kus meisterdati endale järjehoidja, kuhu tuli panna planeedid õiges järjestuses.  4. klassi õpilaste tagasiside programmile on järgmine: Me saime teada, et Merkuur näeb Kuu moodi välja Üks pool Merkuurist on hästi kuum, teine aga külm Merkuuri külmemal poolel on temperatuur umbes -180 kraadi Saime planeetide kohta teada uusi teadmisi, näiteks nimetatakse seda piirkonda, kus planeedi heledam ja tumedam pool kokku saavad, Terminaatoriks Õppekäigu juures meeldis õpilastele kõige enam see, et nad said meisterdada

Maanteemuuseum

9. juuni varahommikul vuras Rannu kooli buss I kooliastmega Varbusele maanteemuuseumi poole, et osaleda kooliaasta lõpetuseks KIK-i rahastatud programmis "Inimene, liiklus, transport". Saime ülevaate liikluse ja transpordi mõjust keskkonnale, täitsime praktilisi ülesandeid rühmatöös auto tehnilise passi järgi. Töötoas meisterdasime jalgratta kasutatud õhukummist käepaela. Eriti põnevad olid atraktsioonid, kus sai ise proovida ja katsetada. Erilist põnevust pakkus sõit kardiautodega. Kel taskuraha kaasas oli, tegi oste suveniiripoest.