Otse põhisisu juurde

Vanemuise teatri külastus

7. detsembril käisid teadusringi lapsed Vanemuise teatris ekskursioonil ja osalesid sealses töötoas. Õpilastel oli võimalus käia teatris kohtades, kus tavaliselt teatrikülastaja ei käi: lava taga, rekvisiitide ladu, kostüümid ja palju muid põnevaid kohti. Pärast ekskursiooni osalesid lapsed töötoas "Lastele keelatud!", kus räägiti, kuidas lavastatakse pauk, kuidas tehakse haavad. 

Õpilaste tagasiside õppekäigule

Mida sa õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid?

  • Ma õppisin, kuidas teha võltsalkoholi.
  • Me õppisime seda, kuidas teatrit teha. Ja me saime natukene möllata seal. Seal anti meile mingit teed, mis oli imeliku maitsega. Näidati ka noaga trikki.
  • Kuidas püssipaugud käisid.
  • Sain teada, kuidas laval suitsu tehakse.
  • Õppekäigul sain teada, kuidas lüüa teatris inimest, joovad viski asemel teed, Tartus on olnud 4 Vanemuise teatrit ja Vanemuise ajaloo kohta.
  • Et haavad pole päris.
  • Hoone ajalugu, lavatehnikat, grimeerimist, näitlemisoskust.
  • Sain teada, et lava taga tehakse ka tööd. Õppisin seda, et oleksin pidanud kuulama ja lava serva peal ei tohi käia, sest sealt võib alla kukkuda. Juhataja rääkis ka seda, kuidas teatris peab käituma.
  • Vanu asutajaid ja vanemuse ehitajaid, peale selle veel, kuidas teha alkoholi, mis pole päris.
  • Ma õppisin seda, et kodus saab teha sampust.
  • Et seda on rünnanud Venemaa.
  • Sain teada, et teatris on võltsasju.
Mis sulle õppekäigu juures kõige rohkem meeldis? Põhjenda, miks!

  • Mulle meeldis see, kui tehti võlts haava, sest see oli äge.
  • See tee joomine ja sprite joomine. Sest need joogid olid head.
  • Näha võlts haavu.
  • Lastetuba, meeldis teha pauku ja rummi juua, sain teada, et muusikalides kui juuakse, siis mitte suhkrustatud jooke.
  • Mulle meeldis teada saada Vanemuise ajaloost, sest mulle meeldib ajalugu.
  • Pauk ja toss lõpus.
  • Töötoad ja ajalugu.
  • Lavaefektid. Põnev.
  • Lava taga sai joosta ja laval oli ka tore olla. See oli nii suur.
  • Me saime käia Vanemuise laval ja proovida erinevaid alkohole, mis polnud tegelikult päris ja ühe paugu sai ka.
  • Mulle meeldis mängusaalis jooge proovida.
  • Kui me olime lava taga. Seal oli pime. Meeldis, kui mulle tehti võltshaav.
  • Kõige rohkem meeldis isetehtud shampus. Selle pärast, et see oli hea maitsega. Püssipauk, sest tegi tossu.
Mis sulle õppekäigu juures ei meeldinud? Mis oleks võinud teisiti olla?
  • Ei meeldinud see, et me ei saanud mängida. Teisiti oleks võinud olla see, et meil oleks lubatud natuke mängida.
  • Laval olemine ei meeldinud, sest seal räägiti nii kaua ja maski kandmine ka ei meeldinud.
  • Polnud.
  • Ei tea.
  • Seismine.
  • Jutud.
  • Kõik meeldis.
  • Mulle meeldis kõik. Oleks võinud ise mingit teatri osa etendada.
  • Mulle ei jäänud midagi meelde. Ma oleks võinud rohkem kuulata.
  • Suhteliselt midagi, ainult et pauk oli liiga kõva, peale pauku tuli palju haisu. Selle asemel võiks olla pauk väiksem ja haisu vähem, nii oleks palju parem.
  • Mul ei olnud seĺlist asja, mis nagu poleks mulle mitte meeldinud, mulle meeldis kõik.
  • Mulle meeldis kõik. Seal oleks võinud olla rohkem töötubasid.
  • Meeldis kõik.


















Õpilastega käisid kaasad õp Ü. Tensmann ja õp V. Uibo (fotode autor). 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Õppeprogramm "Veeselgrootud"

4. ja 5. klassi õpilased osalesid septembri alguses Järvemuuseum Akva:rium õppeprogrammil "Veeselgrootud". Õppeprogramm oli väga praktiline. Alguses jagati kätte vajalikud töövahendid ning seejärel seati sammud tiigi äärde, kus esmalt tutvustati fotodelt vees leiduda võivaid selgrootuid. Seejärel jaguneti rühmadeks ning iga grupp sai ülesandeks kahvaga veeselgrootuid püüda, neid määrata ning töölehele märkida, keda neil õnnestus veest kätte saada. Muuseumi õppeklassis räägiti veelkord üle, keda kõige sagedamini veest võib leida ning edasi oli võimalus enda püütud loomi binokulaariga vaadata ja liiki määrata. Õppepäev lõppes kontrolltestiga. Klassidega käisid kaasas õp K. Kallaste ja õp M.-K. Toom (fotode autoer)

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor". Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot. Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam. Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka. Õpilaste tagasiside. Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid? Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule.  Õppisin, mis on CO2. Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule.  Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hing

4. ja 5. klass Tartus

Neljapäeval, 18. mail käisid 4. ja 5. klass Tartus õppekäigul. 4. klassi õpilased külastasid Teatri Kodu, kus toimus teatritund. Teatridetektiivide tunnis said lapsed kehastuda noorteks näitlejateks ning osaleda põnevas detektiivimängus. Osalejatele anti ülesandeks lahendada üks juhtum, mis oli seotud teatriteemaga. Näiteks oli vaja välja selgitada, millal läksid kaduma näitlejate parukad või kuhu jäid nukunäitlejate nukud. Rollide kaudu tutvuti mõistetega nagu kostüüm, dekoratsioon, rekvisiit, grimm, parukas jne. Klassikaaslaste esitatud lühietendusi jälgides õpiti ka seda, kuidas teatris vaatajana viisakalt käituda. Õpilaste tagasiside: Sain teada, et sellest hoonest on leitud peata mees. Sain teada ka uusi teatriga seonduvaid mõisteid. Meeldis teha tiimides tööd ja näidelda.  Õppisin uusi sõnu, mida ei teadnud. Mulle meeldis keldris ümbrikku otsida, sama soli se elahe, aga ka hirmus.  Ma sain teada et Teatri Kodu keldri ühes ruumis oli ahi, milles oli luukere ilma peata olnud ja nüü