Otse põhisisu juurde

Talvine matkapäev Soomaal

7. klassi matkapäev Soomaal algas sooja vastuvõtuga sõna otseses mõttes, matka juhendaja viis meid lõkkeplatsi ümber istuma ning rääkis kaasahaaravalt tuletegemisest. Näitas erinevaid ajaloolisi viise,


saime ka ise proovida tulekivist sädeme kättesaamist ning ka metallist tuletegemise pulka. Saime teada, et kõige kergemini süttiv materjal meie alal oli äraõitsenud hundinuia puhmad.
Õpilased jaotati paaridesse, igal paaril oli roll - kaardilugejad, jäljekütid, kunstnikud, ellujääjad - vastavalt rollile olid ülesanded - kaardilugemine, metsloomade jälgede tuvastamine, värviliste materjalide või kuiva lõkkematerjali kogumine. 
Enne matkarajale siirdumist andis juhendaja sooja veega topsikesed, ülesandeks oli vee soojus säilitada kogu matka ajaks :) 
Seejärel siirdusime matkarajale, kuhu olid loodud erinevad tegevuspunktid: 
1. valikvastustega küsimus tuletikkude kohta; 
2. metsa alt sinna mittekuuluvate esemete märkamine; 
3. kelle pabulad? 
4. mis puu see on? (määramine) 
5. mõistatus - 10 lumepalli 5-s reas, igas reas 4 lumepalli (jäi lahendamata, õpetaja ei lubanud lahendust näidata, jäi koduseks tööks :D vanematele ka nuputamist). 
Pärast küpsetasime tokisaia, vahukomme, jõime teed, külastasime kohapeal elavaid loomi. Suurepärane ilm, suurepäraselt üles ehitatud programm! Väga vahva päev!




Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Õppeprogramm "Veeselgrootud"

4. ja 5. klassi õpilased osalesid septembri alguses Järvemuuseum Akva:rium õppeprogrammil "Veeselgrootud". Õppeprogramm oli väga praktiline. Alguses jagati kätte vajalikud töövahendid ning seejärel seati sammud tiigi äärde, kus esmalt tutvustati fotodelt vees leiduda võivaid selgrootuid. Seejärel jaguneti rühmadeks ning iga grupp sai ülesandeks kahvaga veeselgrootuid püüda, neid määrata ning töölehele märkida, keda neil õnnestus veest kätte saada. Muuseumi õppeklassis räägiti veelkord üle, keda kõige sagedamini veest võib leida ning edasi oli võimalus enda püütud loomi binokulaariga vaadata ja liiki määrata. Õppepäev lõppes kontrolltestiga. Klassidega käisid kaasas õp K. Kallaste ja õp M.-K. Toom (fotode autoer)

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor". Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot. Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam. Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka. Õpilaste tagasiside. Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid? Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule.  Õppisin, mis on CO2. Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule.  Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hing

4. ja 5. klass Tartus

Neljapäeval, 18. mail käisid 4. ja 5. klass Tartus õppekäigul. 4. klassi õpilased külastasid Teatri Kodu, kus toimus teatritund. Teatridetektiivide tunnis said lapsed kehastuda noorteks näitlejateks ning osaleda põnevas detektiivimängus. Osalejatele anti ülesandeks lahendada üks juhtum, mis oli seotud teatriteemaga. Näiteks oli vaja välja selgitada, millal läksid kaduma näitlejate parukad või kuhu jäid nukunäitlejate nukud. Rollide kaudu tutvuti mõistetega nagu kostüüm, dekoratsioon, rekvisiit, grimm, parukas jne. Klassikaaslaste esitatud lühietendusi jälgides õpiti ka seda, kuidas teatris vaatajana viisakalt käituda. Õpilaste tagasiside: Sain teada, et sellest hoonest on leitud peata mees. Sain teada ka uusi teatriga seonduvaid mõisteid. Meeldis teha tiimides tööd ja näidelda.  Õppisin uusi sõnu, mida ei teadnud. Mulle meeldis keldris ümbrikku otsida, sama soli se elahe, aga ka hirmus.  Ma sain teada et Teatri Kodu keldri ühes ruumis oli ahi, milles oli luukere ilma peata olnud ja nüü