Teise kooliastme, 4. ja 5. klassi õppekäik ERM-i ja Spordimuuseumi (20.11.2020)
Klassijuhatajate kokkuvõte:
5. klass õppekäigul Vapramäe Loodusmajas (05.02.2021)
Klassijuhataja kokkuvõte:
Klassijuhatajate kokkuvõte:
ERM-i võimsasse hoonesse jõudsime lõuna paiku. Kõigepealt rääkis giid pisut muuseumi ajaloost, tutvustas maja ning seejärel viidi meid juba püsinäitust vaatama, mis oli tore ajarännak minevikust tänapäeva.
Giid jäi mitmel korral suisa küsimuste laviini alla ja enne edasi liikuda ei saanud, kui kõik küsimused olid vastatud.
Õpetajaid tabas nostalgia puhang kui jõuti vokkide ning riidekirstudeni. Vanaemade juures oldi nähtud sageli, kuidas päriselt vokil villa kedrati ning kappide asemel olid salapärased riidekirstud.
Põnevust pakkusid ka videod, mis paljude eksponaatide juures olid. Need demonstreerisid kuidas asju vanasti valmistati.
Toredat uudistamist pakkus nõuka aeg, kus sai imetleda “nõukogude ajastu imesid” nt. esimest mobiiltelefoni või lastele pigem kingakarpi meenutanud telerit.
Viimane maiuspala oli näitus UURALI KAJA, kus väga osavalt olid visuaalid sulandunud ühte interaktiivsete mängude ja eksponaatidega.
Sai nö. hõimlastel külas käia. Kusjuures igas ruumis oli erinev aastaaeg ning päeva osa. Kõige meeldejäävamaks visuaaliks sellelt näituselt oli kohe kindlasti tundra karu.
Nii ERM-i maja kui näitused ei jätnud meist kedagi puudutamata.
Spordimuuseumi külastus oli aga tore lõimumisprogramm terviseõpetusest, kehalisest kasvatusest, ajaloost ning isegi matemaatikast.
Erinevalt ERM-ist sai siin peaaegu kõike katsuda, väga lähedalt oma silmaga järele vaadata ning ka oma enda füüsilised võimed proovile panna. Lauatennisesaalis ultraviolettvalguses ping-pongi mängida, kihutada nagu tõeline ralliäss, proovida täpsust korvpalliplatsil ning teha selfisid aasta 2020 sportlastega: Ott Tänaku ja Martin Järveojaga.
Soovitame mõlemat muuseumi teistelegi. Kohe kindlasti pole seal igav ning mõtetut sussilohistamist ei toimu.
Õpilastega käisid kaasas klassijuhatajad õp. M. Ermel (piltide autor) ja õp. R. Nuuma.
Klassijuhataja kokkuvõte:
Ühel reedesel ennelõunal külastas Rannu Kooli 5. klass Vapramäe Loodusmaja, kus osaleti programmis “Robootika on vahva”. Programmi eesmärgiks oli anda teadmisi ja praktilisi kogemusi robootikast ning arendada infotehnoloogia alast huvi. Laiendada silmaringi programmeerimise alal ning õppida looma praktilisi ja loogilisi seoseid.
Tegemist on tubase programmiga ja aega robotite “ellu äratamiseks” oli lastel 3 tundi.
Laste innustaja ning toetajana võin öelda, et proovile pandi õpilaste koostööoskus. Töö toimus 4-liikmelistes gruppides. Rühmas töötades pidid oskama teistega arvestada ning ülesandeid jagada. Arenes laste loov mõtlemine ning paranesid teadmised tehnoloogia tohututest võimalustest.
Kõikide gruppide ehitatud robotid hakkasid tööle. Neile jagati lihtsamaid käsklusi ning mõned julgemad panid robotid omavahel ka võistlema.
Taolised, pisut ebatraditsioonilised koolipäevad võivad nii mõndagi meist motiveerida, julgustada mõtlema “kastist välja” ning viia lõpuks suurte asjadeni.
Õpilastega käis kaasas õp. M. Ermel (piltide autor).
Kommentaarid
Postita kommentaar