Otse põhisisu juurde

Meremuuseum Lennusadamas

Maikuu viimasel päeval käisid 5. - 8. klassi õpilased Tallinnas Meremuuseumis. Täpsemalt siis Lennusadamas. 

5.-6.kl õpilased osalesid õppeprogrammil "Elu Läänemerel" ning 7.-8.kl õpilased osalesid õppeprogrammil "Salapärane veealune maailm".

Mõlema programmi raames anti õpilastele ülevaade elust Läänemerel ja räägiti sellest, mis on merepõhjas. Õpilased said ka ise Lennusadamas ringi vaadata, uudistada allveelaeva "Lembit" ning käia jäälõhkujal "Suur Tõll". 

Tagasiteel sõitsime mööda Kostivere karstialast ning külastasime Jägala juga. 

II kooliastme õpilaste tagasiside õppekäigule. 

Mida sa õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid?

  • Et seda vett mis seal oli, võib juua
  • Laevadest ja meremuuseumist
  • Ma sain teada, kuidas külmas vees hakkama saada, kui sa oled merehädas ja kuidas päästevesti kasutada
  • Seda et Läänemeres on vähe soola
  • Kuidas peab vastama, kui oled merel hädas
  • Läänemere vett võib juua ja Läänemere keskmine sügavus on umbes 55 m
  • Et seal oli toit palju kallim
  • Et Läänemere vesi vahetub iga 30 aasta tagant.
  • Seda et Läänemere vesi vahetub iga 30 aasta tagant
  • Et meri on nii ilus
  • Läänemere ajaloost natuke ja kui reostatud see on
  • Ei teagi
  • Palju laevade ja laevade ajaloo kohta, sai meredest ja ookeanidest teada
  • Kaks Eesti esimest allveelaeva olid Kalev ja Lembit
  • Et näitusel saab minna laevadele
  • Ma sain teada Eesti ajaloost
Mis sulle õppekäigu juures kõige rohkem meeldis? Põhjenda, miks!
  • Vabaaeg, siis sai avastada ringi ning käia laeva peal ja allveelaevas
  • Allveelaev, sest seal sees oli äge ja väljast on ka see äge
  • Mulle meeldis õppekäigu juures see, et sain teadmisi rakendada klassis kui me tegime Läänemere kohta ülesandeid, sain riike kaardi peal määrata, mis asuvad Läänemere ääres jne.
  • Mulle meeldis kõik, sest pole varem eriti Tallinnas käinud ja seal oli huvitav
  • Jägala juga, sest see oli ilus
  • Laevad, sest ma polnud kunagi laevade peal kõndinud
  • Laeval käik, sest seal nägi vanu asju
  • Et sai Suurel Tõllul käia.
  • Mulle meeldis käia Suure Tõllu peal
  • Suur Tõll, sest seal oli palju tube
  • Suur allveelaev sest see oli väga põnev
  • Mulle meeldis õppekäigu juures kõik, aga kõige rohkem meeldis see et me saime laevadesse sisse minna
  • See, et palju vaba aega oli, sest kõige parem on siis kui saad ise minna asju tegema.
  • Kalad
  • Sõitmine, sest siis sai palju rääkida ja süüa.
  • Mulle meeldis selle juures kõige rohkem laevad, kuna need olid huvitavad
Mis sulle õppekäigu juures ei meeldinud? Mis oleks võinud teisiti olla?
  • Mulle meeldis kõik
  • Kõik meeldis
  • Mulle meeldis kõik, mitte midagi polnud ebameeldivat
  • Kõik meeldis
  • Midagi
  • Et kaua sõitma pidi
  • Et pidi vara ära minema
  • See et need kaardid või need ei töötanud.
  • Et need kaardid ei töötanud ja ei saanud edasi minna.
  • Et kaardid ei töötanud
  • Pikk sõit, võiks olnud olla lühem
  • Ei olnud midagi, mis ei meeldinud
  • Midagi ei olnud, mis ei meeldinud
  • Kõik meeldis
  • Üksinda istumine mul oli vaja magada ja kohta kuhu panna oma toidu kohver😁😁😁
  • Vähem klasse oleks võinud olla koos
III kooliastme õpilaste tagasiside õppekäigule.

Mida sa õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid?
  • Sain teada rohkem Läänemerest
  • Ma ei mäleta
  • Midagi
  • Mida teevad erinevad vees töötavad inimesed ja mis masinaid veel kasutatakse vees töötamise jaoks
  • Sain teadmisi juurde ametite osas, mis on seotud mere ja ookeanite uurimisega
  • Et Eesti kaldale on kunagi meteoriit kukkunud
  • Õppisin rohkem kalade ja vee kohta
  • Sain teada rohkem informatsiooni, mis kostüümi kasutatakse vee all ning et sinna läheb raskus külge, infot laevade kohta ja üldiselt veealusest kui ka veepealsest elust
  • Sain uusi teadmisi laevandusvaldkonnast ja Eesti maastikuvormidest, millest rääkis bussi sõidu ajal õp Vaike.
  • Ma õppisin märke mida sukeldujad kasutavad ning sain teada, et Läänemeres on kõige rohkem meremiine
Mis sulle õppekäigu juures kõige rohkem meeldis? Põhjenda, miks!
  • Siis kui saime minna õue laeva peale, sest seal oli äge
  • Mulle meeldis see terve muuseum, sest seal oli nii palju asju teha, aga kõige rohkem meeldis mulle laev merel :)
  • Bussisõit, sest see oli kõige parem koht selle õppekäigu jooksul
  • Mulle meeldis, kui saime käia seal vabalt ringi ja uurida vanu allveelaevu ja tavalist reisilaeva
  • Ma arvan see, et meil oli võimalus päriselt käia ka Suurel Tõllul ja seal ringi vaadata
  • Väljas paatides käimine
  • Meeldis kõige rohkem kaarsild, kuna selle peal oli äge kõndida
  • Üldiselt ikka muuseum, kuna sealt sai palju teadmisi, sai olla laeva peal, katsetada erinevaid asju jne.
  • Polnud varem kunagi saanud sellistes laevades sees käia, seega oli kõik väga huvitav ja meeldejääv. Mulle meeldis ka see, et õppekäiku oli planeeritud looduses viibimine st Keila juga, sest terve tee istuda oleks väga nadi olnud.
  • Ei tea
Kirjuta, millele sa õppekäigul vastust ei saanud, aga mida sooviksid teada?
  • Ei olnud sellist asja
  • Ma sain kõigele vastuse, sest küsisin kōik kohapeal ära
  • Ei soovind midagi teada
  • Kindlasti oli midagi, aga enam ei mäleta
  • Sain vastust kõigile.
  • Rohkem oleksin soovinud teada veealuste laevavrakkide kohta
  • Õppekäigu ajal sain kõigile oma küsimustele vastuse
  • Kõikidele küsimustele sain vastused
Mis sulle õppekäigu juures ei meeldinud? Mis oleks võinud teisiti olla?
  • Kõik oli hea, midagi ei oleks vaja muuta
  • See et Mäkki ei saanud, sest MÕNELE ei sobinud see ja miskipärast oli 1 inimene mäki vastu
  • Ei meeldind see kui kaua sõit kestis. Oleks võinud olla see, et seal hauaplatsil oleksime võinud mitte minna
  • Korraga võiks minna õppekäigule vähem klasse
  • Kõik oli päris okei.
  • Muuseum oli seest igav, aga väljast oli hea
  • Meeldis kõik
  • Pigem meeldis kõik, aga kui peaksin tooma midagi välja mis ei meeldinud, siis bussisõit, kuna see oli kohutavalt väsitav
  • Õppekäigu juures ei meeldinud mulle lärmav 5. klass, sest nad suutsid terve tee Tallinnasse ja tagasi kisada ning röökida
  • Kõik meeldis































Klassidega käisid kaasas klassijuhatajad M. Ermel, Ü. Pihlapson, K. Kallaste, M.-K. Toom (piltide autor) ja V. Rootsmaa (piltide autor).


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Õppeprogramm "Veeselgrootud"

4. ja 5. klassi õpilased osalesid septembri alguses Järvemuuseum Akva:rium õppeprogrammil "Veeselgrootud". Õppeprogramm oli väga praktiline. Alguses jagati kätte vajalikud töövahendid ning seejärel seati sammud tiigi äärde, kus esmalt tutvustati fotodelt vees leiduda võivaid selgrootuid. Seejärel jaguneti rühmadeks ning iga grupp sai ülesandeks kahvaga veeselgrootuid püüda, neid määrata ning töölehele märkida, keda neil õnnestus veest kätte saada. Muuseumi õppeklassis räägiti veelkord üle, keda kõige sagedamini veest võib leida ning edasi oli võimalus enda püütud loomi binokulaariga vaadata ja liiki määrata. Õppepäev lõppes kontrolltestiga. Klassidega käisid kaasas õp K. Kallaste ja õp M.-K. Toom (fotode autoer)

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor". Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot. Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam. Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka. Õpilaste tagasiside. Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid? Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule.  Õppisin, mis on CO2. Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule.  Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hing

4. ja 5. klass Tartus

Neljapäeval, 18. mail käisid 4. ja 5. klass Tartus õppekäigul. 4. klassi õpilased külastasid Teatri Kodu, kus toimus teatritund. Teatridetektiivide tunnis said lapsed kehastuda noorteks näitlejateks ning osaleda põnevas detektiivimängus. Osalejatele anti ülesandeks lahendada üks juhtum, mis oli seotud teatriteemaga. Näiteks oli vaja välja selgitada, millal läksid kaduma näitlejate parukad või kuhu jäid nukunäitlejate nukud. Rollide kaudu tutvuti mõistetega nagu kostüüm, dekoratsioon, rekvisiit, grimm, parukas jne. Klassikaaslaste esitatud lühietendusi jälgides õpiti ka seda, kuidas teatris vaatajana viisakalt käituda. Õpilaste tagasiside: Sain teada, et sellest hoonest on leitud peata mees. Sain teada ka uusi teatriga seonduvaid mõisteid. Meeldis teha tiimides tööd ja näidelda.  Õppisin uusi sõnu, mida ei teadnud. Mulle meeldis keldris ümbrikku otsida, sama soli se elahe, aga ka hirmus.  Ma sain teada et Teatri Kodu keldri ühes ruumis oli ahi, milles oli luukere ilma peata olnud ja nüü