Otse põhisisu juurde

Laulupeomuuseum ja Vanemuise teater (08.02.23)

LAULUPEOMUUSEUM

7. klass käis Laulupeomuuseumis. Muuseumitunnis “Ärkamisaeg ja seltsid” räägiti rahvuslikust ärkamisajast Eestis ja selle tähtsamatest tegelastest. Ärkamisaegsetest seltsidest räägiti muuseumimajaga seotud seltside näitel. Kuna aega jäi väheks, siis töölehte ei jõudnud õpilased seal täita.

Õpilaste tagasiside.

See oli kasulik, sest ma sain selle teema kohta palju rohkem teada. Meeldis, kuidas giid seda teemat seletas. Meeldis, et muuseumis oli palju pilte. See oli kasulik, sest me saime teada, mis tegid ärkamisaja tegelased meie kultuuri heaks. Giidi jutt oli põhjalik. Väga palju uut ei saanud teada, sest enamustest asjadest on koolis räägitud. Mulle meeldis, kuna giid rääkis huvitavalt ja ta küsis meilt ka küsimusi. Ma oleks veel kuulanud, aga aega jäi väheks. Oli huvitav teada saada, kuidas esimene teater toimis. Muidu oli põnev, aga vahel ei pakkunud huvi. Oleks võinud olla rohkem aega ülemist korrust uurida. Õppekäik oli veidi lühike, aga huvitav. Ma arvan, et see oli kasulik, sest me saime rohkem teada Eesti teatriajaloost. Laulupeomuuseumisse minek oli hea idee, kuid meil oleks võinud olla kordades rohkem aega, et me oleksime saanud rahulikumalt kuulata ja ringi vaadata.

VANEMUISE TEATER


6. ja 8. klass käisid teatriekskursioonil Vanemuise suures majas.
Giid andis ülevaate Eesti vanima teatri ajaloost ja lavastuse valmimise protsessist. Külastasime erinevaid töökodasid. Nägime, kuidas valmivad dekoratsioonid ja rekvisiidid. Saime käia lava taga, laval ning orkestriaugus ning ruumis, kus hoitakse kostüüme, mida enam ei kasutata.

Õpilaste tagasiside.

Mulle meeldis, kui me lava all käisime. Kostüümid olid ägedad. Meeldisid etendustest tehtud fotod, mis olid seinte peal. Mulle ei meeldinud lava all olla. Oli huvitav teada saada, milline teater seest välja näeb. Sain teada, et kui käid teatris etendust vaatamas, näed sa ainult umbes 20% teatri tegelikust suurusest. Kuna mulle ei meeldi teatrid, siis ei pakkunud see mulle väga huvi. Aga samas oli hea käia kohtades, kuhu nn tavainimesed ei satu ja saada natukene teada ka teiste tööst ning sellest, kuidas valmivad lavastused. See ei olnud minu jaoks huvitav, kuna mulle ei meeldi teatrid ega teatrietendused. See oli huvitav, kuna ma ei ole kunagi lava all käinud. Väga põnev oli näha erinevaid ruume, kus valmivad etenduste jaoks kostüümid ja kõik teised kaunistused. See oli huvitav kogemus. Kostüüme oli palju erinevaid ja need olid ilusad. Oleks võinud teisi ruume, kus näitlejad töötavad, ka näidata. Sain teada Vanemuise ajaloost ja seda, milline see hoone vanasti oli. Mulle meeldis eriti lavaalune ruum. Käisime ka kostüümide laenutuses, see oli äge. Nägime, kuidas laval töötajad tööd teevad. Oli tore seal käia. Sain aimu lavatagusest elust. Minu jaoks oli see huvitav õppekäik. Selliseid õppekäike võiks veel teha.
Klassidega käisid kaasas õp M. Ermel, õp Ü. Pihlapson ja õp I. Mõttus (fotode autor). 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Õppeprogramm "Veeselgrootud"

4. ja 5. klassi õpilased osalesid septembri alguses Järvemuuseum Akva:rium õppeprogrammil "Veeselgrootud". Õppeprogramm oli väga praktiline. Alguses jagati kätte vajalikud töövahendid ning seejärel seati sammud tiigi äärde, kus esmalt tutvustati fotodelt vees leiduda võivaid selgrootuid. Seejärel jaguneti rühmadeks ning iga grupp sai ülesandeks kahvaga veeselgrootuid püüda, neid määrata ning töölehele märkida, keda neil õnnestus veest kätte saada. Muuseumi õppeklassis räägiti veelkord üle, keda kõige sagedamini veest võib leida ning edasi oli võimalus enda püütud loomi binokulaariga vaadata ja liiki määrata. Õppepäev lõppes kontrolltestiga. Klassidega käisid kaasas õp K. Kallaste ja õp M.-K. Toom (fotode autoer)

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor". Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot. Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam. Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka. Õpilaste tagasiside. Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid? Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule.  Õppisin, mis on CO2. Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule.  Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hing

4. ja 5. klass Tartus

Neljapäeval, 18. mail käisid 4. ja 5. klass Tartus õppekäigul. 4. klassi õpilased külastasid Teatri Kodu, kus toimus teatritund. Teatridetektiivide tunnis said lapsed kehastuda noorteks näitlejateks ning osaleda põnevas detektiivimängus. Osalejatele anti ülesandeks lahendada üks juhtum, mis oli seotud teatriteemaga. Näiteks oli vaja välja selgitada, millal läksid kaduma näitlejate parukad või kuhu jäid nukunäitlejate nukud. Rollide kaudu tutvuti mõistetega nagu kostüüm, dekoratsioon, rekvisiit, grimm, parukas jne. Klassikaaslaste esitatud lühietendusi jälgides õpiti ka seda, kuidas teatris vaatajana viisakalt käituda. Õpilaste tagasiside: Sain teada, et sellest hoonest on leitud peata mees. Sain teada ka uusi teatriga seonduvaid mõisteid. Meeldis teha tiimides tööd ja näidelda.  Õppisin uusi sõnu, mida ei teadnud. Mulle meeldis keldris ümbrikku otsida, sama soli se elahe, aga ka hirmus.  Ma sain teada et Teatri Kodu keldri ühes ruumis oli ahi, milles oli luukere ilma peata olnud ja nüü