Otse põhisisu juurde

Laulupeomuuseum ja Vanemuise teater (08.02.23)

LAULUPEOMUUSEUM

7. klass käis Laulupeomuuseumis. Muuseumitunnis “Ärkamisaeg ja seltsid” räägiti rahvuslikust ärkamisajast Eestis ja selle tähtsamatest tegelastest. Ärkamisaegsetest seltsidest räägiti muuseumimajaga seotud seltside näitel. Kuna aega jäi väheks, siis töölehte ei jõudnud õpilased seal täita.

Õpilaste tagasiside.

See oli kasulik, sest ma sain selle teema kohta palju rohkem teada. Meeldis, kuidas giid seda teemat seletas. Meeldis, et muuseumis oli palju pilte. See oli kasulik, sest me saime teada, mis tegid ärkamisaja tegelased meie kultuuri heaks. Giidi jutt oli põhjalik. Väga palju uut ei saanud teada, sest enamustest asjadest on koolis räägitud. Mulle meeldis, kuna giid rääkis huvitavalt ja ta küsis meilt ka küsimusi. Ma oleks veel kuulanud, aga aega jäi väheks. Oli huvitav teada saada, kuidas esimene teater toimis. Muidu oli põnev, aga vahel ei pakkunud huvi. Oleks võinud olla rohkem aega ülemist korrust uurida. Õppekäik oli veidi lühike, aga huvitav. Ma arvan, et see oli kasulik, sest me saime rohkem teada Eesti teatriajaloost. Laulupeomuuseumisse minek oli hea idee, kuid meil oleks võinud olla kordades rohkem aega, et me oleksime saanud rahulikumalt kuulata ja ringi vaadata.

VANEMUISE TEATER


6. ja 8. klass käisid teatriekskursioonil Vanemuise suures majas.
Giid andis ülevaate Eesti vanima teatri ajaloost ja lavastuse valmimise protsessist. Külastasime erinevaid töökodasid. Nägime, kuidas valmivad dekoratsioonid ja rekvisiidid. Saime käia lava taga, laval ning orkestriaugus ning ruumis, kus hoitakse kostüüme, mida enam ei kasutata.

Õpilaste tagasiside.

Mulle meeldis, kui me lava all käisime. Kostüümid olid ägedad. Meeldisid etendustest tehtud fotod, mis olid seinte peal. Mulle ei meeldinud lava all olla. Oli huvitav teada saada, milline teater seest välja näeb. Sain teada, et kui käid teatris etendust vaatamas, näed sa ainult umbes 20% teatri tegelikust suurusest. Kuna mulle ei meeldi teatrid, siis ei pakkunud see mulle väga huvi. Aga samas oli hea käia kohtades, kuhu nn tavainimesed ei satu ja saada natukene teada ka teiste tööst ning sellest, kuidas valmivad lavastused. See ei olnud minu jaoks huvitav, kuna mulle ei meeldi teatrid ega teatrietendused. See oli huvitav, kuna ma ei ole kunagi lava all käinud. Väga põnev oli näha erinevaid ruume, kus valmivad etenduste jaoks kostüümid ja kõik teised kaunistused. See oli huvitav kogemus. Kostüüme oli palju erinevaid ja need olid ilusad. Oleks võinud teisi ruume, kus näitlejad töötavad, ka näidata. Sain teada Vanemuise ajaloost ja seda, milline see hoone vanasti oli. Mulle meeldis eriti lavaalune ruum. Käisime ka kostüümide laenutuses, see oli äge. Nägime, kuidas laval töötajad tööd teevad. Oli tore seal käia. Sain aimu lavatagusest elust. Minu jaoks oli see huvitav õppekäik. Selliseid õppekäike võiks veel teha.
Klassidega käisid kaasas õp M. Ermel, õp Ü. Pihlapson ja õp I. Mõttus (fotode autor). 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Õppeprogramm "Veeselgrootud"

4. ja 5. klassi õpilased osalesid septembri alguses Järvemuuseum Akva:rium õppeprogrammil "Veeselgrootud". Õppeprogramm oli väga praktiline. Alguses jagati kätte vajalikud töövahendid ning seejärel seati sammud tiigi äärde, kus esmalt tutvustati fotodelt vees leiduda võivaid selgrootuid. Seejärel jaguneti rühmadeks ning iga grupp sai ülesandeks kahvaga veeselgrootuid püüda, neid määrata ning töölehele märkida, keda neil õnnestus veest kätte saada. Muuseumi õppeklassis räägiti veelkord üle, keda kõige sagedamini veest võib leida ning edasi oli võimalus enda püütud loomi binokulaariga vaadata ja liiki määrata. Õppepäev lõppes kontrolltestiga. Klassidega käisid kaasas õp K. Kallaste ja õp M.-K. Toom (fotode autoer)

Kalade määramine ja lahkamine

Jaanuari keskpaigas käisid 8. ja 9. klassi õpilased Järvemuuseumis õppimas kalu. Kalu õpiti tundma nii välimuse järgi, kuid tutvuti ka nende siseelundkonnaga.  Õppepäev algas loenguga kaladest, kus anti ülevaade, millised kalad on, kus nad elavad, kuidas käituvad. Seejärel toimus ekskursioon muuseumis, kus näidati akvaariumites elavaid kalu ja igaühe kohta räägiti, mis kala ta on ja milline on tema eluviis.  Järgnevalt said õpilased ülevaate kalade siseelundkonnast ning seejärel oli aeg neil endil kummikindad kätte ajada ja päris kalu uurima hakata. Esmalt tuli kala väliselt vaadelda ja ära mõõta kala pikkus, tuli uurida kala soomuseid ning binokulaari alt lugeda soomuse peal olevad rõngad ehk niimoodi määrati kala vanus. Lõpuks võisid õpilased kala lõhki lõigata. Kes lõikas ettevaatlikult, et siseelundid jäid terveks, kes rapsis kala rohkem ja sai katkisema tulemuse. Aga kirurgid olid ausad, kaladel leiti üles süda, maks, ujupõis, mari või niisk. Mõni uuris ka kala silma ehit...

5. ja 6. klassi tegemised

 5. ja 6. klass on õppeaasta jooksul olnud väga tegusad. Nad on külastanud mitmeid huvitavaid paiku.  Paide Ajakeskus Wittenstein ja seikluspark (7. oktoober 2022) Ajakeskuse esimesel korrusel räägiti ja näidati filmi muinasajast. Teisel korrusel oli ,,rüütlite aeg", seal saime suure laua taga istet võtta. Selgus, et laua taga istumiskohad oli sel ajal väga täpselt kindlaks määratud, Kaks õpilast riietusid rüütliteks ja said natuke rüütlite moodi võidelda. Keskaega kujutavale korrusele liikudes saime tunda tolleaegset linnatänaval kõndimis tunnet, kus aknast võidi üht-teist kaela visata. Kokku oli 6 korrust erinevaid ajastuid ja et olime tellinud ka ajastute maitsete programmi, siis igal korrusel saime natuke vastava ajastu snäkki. Kahjuks muinasaja lubatud naeri asemel saime kaalikat. Õpilastele meeldis väga järgnev seikluspargi külastus, sest sattus olema ka imetore sügisilm. Mida õpilased õppekäigul juurde õppisid ja mida uut teada said? Saime teada, et eestlased on viikin...