Otse põhisisu juurde

Tõravere Observatoorium

4. klass käis 22. märtsil Tõravere Observatooriumis. Ilm oli selline sajuta, aga siiski pilvine, natuke oli tuult ja ei olnud väga soe. Sellest hoolimata olid lapsed rõõmsad, tublid ja entusiastlikud. 

Tõraveres räägiti lastele pikalt ja laialt Päikesesüsteemist, planeetidest, taevakehadest, satelliitidest ja inimestest kosmoses. Pidi küll palju kuulama, kuid kindlasti oli see jutt hariv ning midagi ikka meelde jäi. Elevust tekitas kindlasti suure teleskoobi nägemine ja teadmine, et ta on oma 1,5m läbimõõduga peegliga põhjamaade suurim. Kuid mujal maailmas on kasutusel teleskoobid, mille peegli läbimõõt on lausa 10 m. 

Õpilaste meenutused ekskursioonist:

  • Kõige ägedam asi oli Marsi pinna mudel ja Siberisse langenud raudmeteoriidi tükk.
  • Observatooriumis oli kivist sein, kus oli kujutatud tähtkujusid. Sain teada, et sinised tähed on kuumad ja punased on külmad. 
  • Seal oli SUUR teleskoop. Meeldis arvutist vaadata planeete ja tähti. 
  • Palju juttu oli ja külm ka oli. Seal asub Põhjamaade suurim teleskoop. 
  • Oli põnev, õues olid Päikesesüsteemi mudel, kus oli kujutatud (küll vähendatud vormis) planeetide suurusvahesid. 
  • Meeldis kosmosest langenud meteoriit, mis kaalus üle 270 kg. See kivi pärines Siberist. 


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Seened

Septembri alguses käisid 7. ja 8. klass Vitipalu metsades õppeprogrammil "Seened". Õpilased õppisid tundma erinevaid seeneliike ja nende tunnuseid, uuriti seente mitmekesisust ja kasvukohti ning seente mürgisust ja söödavust. Õpiti kasutama seenemäärajat. Õpilastega käisid kaasas õp Ene ja õp Risko (fotode autorid)

Matkasellid Arhitektuuribiennaalil

Kuna 9. klassi õpilased on väga tegusad õppekäikudel osalejad, siis jõudsid nad väikese ajavahega osaleda nii loodusõppeprogrammil Rõuges kui ka külastada Tallinnas Arhitektuuribiennaali.  Septembri lõpus käidi Rõuges MTÜ Looduskoolis õppeprogrammil "Matkasellid looduses". Selle programmi raames veedetakse päev looduses, kus õpitakse kohapeal kasutama looduslikke ressursse ja nende vajalikkust looduskeskkonnas iseseisvalt hakkama saamiseks. Õpitakse, kuidas iseseisvalt loodus hakkama saada ja ellu jääda, seejuures austades ümbritsevat looduskeskkonda. Õppeprogrammis õpitakse: kuidas puhastada joogivett, kuidas vältida eksimist, lõkke valmistamist eri meetoditel, kerge peavarju ehitamist, looduses toidu kätte saamine, alajahtumise vältimist ja looduses eksinu abistamist, abivahendite kasutamist ellujäämisel. Programm sisaldab palju praktilist õpet. Mis õpilastel sellest õppekäigust meelde jäi? Ülesanded olid hästi tehtud. Matk oli põnev, testisime erinevaid asju, käisime metsa...

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor". Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot. Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam. Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka. Õpilaste tagasiside. Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid? Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule.  Õppisin, mis on CO2. Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule.  Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hing...