Otse põhisisu juurde

Eksootilised lemmikloomad

14. aprillil käisid 3. ja 4. klass Tartu Ülikooli loodusmuuseumis õppeprogrammil "Eksootilised lemmikloomad". Õppeprogrammi käigus viidi õpilastele läbi sissejuhatav loomi tutvustav loeng loodusmuuseumi õppeklassis, kus oli ka loomi, mida muuseumis kõikidele vaatamiseks välja pandud ei ole. Loodusmuuseumis said õpilased näha ja katsuda gekot, prussakaid, madu. Lisaks nendele oli võimalik näha ämblikke, teisi madusid, kalu, roheleeguani ja kilpkonni. 


Õpilaste muljed õppeprogrammist:
  • Ma sain teada, et mõned loomad magavad nii öösel kui ka päeval. Mulle meeldisid need loomad, sest Eestis neid ei ole. Oleksime võinud rohkem muuseumis ringi käia ja siis rääkida. 
  • Kui madu nahka vahetab, siis on ta keha sellel ajal väga hell ja tundlik. 
  • Sain teada, et maod vahetavad nahka. Meeldis, et oli uusi loomi ka lisaks nendele, kes seal juba varem olid. 
  • Sain rohkem loomadest teada. Näiteks mõned gekod on arglikud ja nad suudavad muuta oma naha värvi väga kiiresti. Rohkem oleks võinud elus loomi olla. 
  • Kui punane ja must on värvidena koos, siis on madu ohutu. Sain teada, et on olemas loom nimega leopard-geko. On olemas ka prussakad, kes lendavad, aga seekord nad lennata ei tahtnud. 
  • Meeldisid kõik putukad, roomajad, kalad ja ämblikud. 
  • Sain teada, et iguaan on taimtoiduline. Meeldis, et maod jätavad vana naha maha. Sain muuseumis näha loomi, keda ma pole kunagi näinud. 
  • Sain teada, et mao naha vahetus kestab kauem, kui ma varem arvasin ja see vana nahk on päris suur. Meeldisid ka muuseumis olnud kalad. Nägime, kuidas nad söövad. Tundus, et osadel loomadel olid väiksed puurid. 
  • Sain teada, milline on leopard-geko nahk ja et ka ämblikud vahetavad nahka. Ämblike naha vahetuse korral jääb mulje nagu oleks puuris mingil hetkel kaks ämblikku. Madagaskari hiid-päevageko oli nii ilus ja armas, leopard-gekot soovin endale lemmikloomaks, sest ta on lihtsalt minu lemmik geko. Mulle meeldis teda paitada. Meeldisid ka Mehhoko piimamadu ja iguaan. Oleksin soovinud pisut rohkem elus loomi näha. 

Klassidega käisid õppekäigul kaasas õp L. Sinisaar ja õp M.-K. Toom (fotode autor).
















Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Õppeprogramm "Veeselgrootud"

4. ja 5. klassi õpilased osalesid septembri alguses Järvemuuseum Akva:rium õppeprogrammil "Veeselgrootud". Õppeprogramm oli väga praktiline. Alguses jagati kätte vajalikud töövahendid ning seejärel seati sammud tiigi äärde, kus esmalt tutvustati fotodelt vees leiduda võivaid selgrootuid. Seejärel jaguneti rühmadeks ning iga grupp sai ülesandeks kahvaga veeselgrootuid püüda, neid määrata ning töölehele märkida, keda neil õnnestus veest kätte saada. Muuseumi õppeklassis räägiti veelkord üle, keda kõige sagedamini veest võib leida ning edasi oli võimalus enda püütud loomi binokulaariga vaadata ja liiki määrata. Õppepäev lõppes kontrolltestiga. Klassidega käisid kaasas õp K. Kallaste ja õp M.-K. Toom (fotode autoer)

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor". Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot. Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam. Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka. Õpilaste tagasiside. Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid? Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule.  Õppisin, mis on CO2. Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule.  Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hing

5. ja 6. klassi tegemised

 5. ja 6. klass on õppeaasta jooksul olnud väga tegusad. Nad on külastanud mitmeid huvitavaid paiku.  Paide Ajakeskus Wittenstein ja seikluspark (7. oktoober 2022) Ajakeskuse esimesel korrusel räägiti ja näidati filmi muinasajast. Teisel korrusel oli ,,rüütlite aeg", seal saime suure laua taga istet võtta. Selgus, et laua taga istumiskohad oli sel ajal väga täpselt kindlaks määratud, Kaks õpilast riietusid rüütliteks ja said natuke rüütlite moodi võidelda. Keskaega kujutavale korrusele liikudes saime tunda tolleaegset linnatänaval kõndimis tunnet, kus aknast võidi üht-teist kaela visata. Kokku oli 6 korrust erinevaid ajastuid ja et olime tellinud ka ajastute maitsete programmi, siis igal korrusel saime natuke vastava ajastu snäkki. Kahjuks muinasaja lubatud naeri asemel saime kaalikat. Õpilastele meeldis väga järgnev seikluspargi külastus, sest sattus olema ka imetore sügisilm. Mida õpilased õppekäigul juurde õppisid ja mida uut teada said? Saime teada, et eestlased on viikingi r