Otse põhisisu juurde

4. ja 5. klass Tartus

Neljapäeval, 18. mail käisid 4. ja 5. klass Tartus õppekäigul.
4. klassi õpilased külastasid Teatri Kodu, kus toimus teatritund.
Teatridetektiivide tunnis said lapsed kehastuda noorteks näitlejateks ning osaleda põnevas detektiivimängus. Osalejatele anti ülesandeks lahendada üks juhtum, mis oli seotud teatriteemaga. Näiteks oli vaja välja selgitada, millal läksid kaduma näitlejate parukad või kuhu jäid nukunäitlejate nukud. Rollide kaudu tutvuti mõistetega nagu kostüüm, dekoratsioon, rekvisiit, grimm, parukas jne. Klassikaaslaste esitatud lühietendusi jälgides õpiti ka seda, kuidas teatris vaatajana viisakalt käituda.

Õpilaste tagasiside:
  • Sain teada, et sellest hoonest on leitud peata mees. Sain teada ka uusi teatriga seonduvaid mõisteid. Meeldis teha tiimides tööd ja näidelda. 
  • Õppisin uusi sõnu, mida ei teadnud. Mulle meeldis keldris ümbrikku otsida, sama soli se elahe, aga ka hirmus. 
  • Ma sain teada et Teatri Kodu keldri ühes ruumis oli ahi, milles oli luukere ilma peata olnud ja nüüd on see ERMis. Siis ma sain teada igasuseid teatriga seotud töökohti nagu lavameister. Ma natuke õppisin ka, kuidas teha ühte stseeni näidendist. Kõige rohkem meeldis mulle see, kuidas me pimedas keldris ümbrikuid otsisime, sest esiteks seal oli pime ja mulle meeldib pimedas suures keldris olla taskulambiga ja teiseks mulle meeldis see pommimäng, kus pidi kiiresti teatriteemalisi sõnu ütlema enne kui pomm plahvatas.
  • Et mingi aasta suurem tükk Tartut põles maha. Ja leiti peata luukere. Ja et sidrunhape on väga hapu. Meeldis näidelda. 
  • Sain teada, kes on teatris klaköör (palgatud plaksutaja). Meeldis ise näidelda, see oli lõbus. 
  • Ma sain teada, et seal ahjus leiti kunagi mingi luukere. Ma sain ka teada, et seal seda tunnelit alguses ei olnud. Ja ma õppisin juurde, et kunagi oli Tartu kõik puust tehtud. Mulle meeldisid need nukud, need olid natuke creepid

5. klassi õpilased käisid TYPA trüki- ja paberikunstikeskuses, kus toimus paberi valmistamise õpituba. Käsitööpaberi töötoas said õpilased õppida taaskasutatud materjalist paberi valmistamist nii, nagu seda tehti juba sajandeid tagasi. Samuti rääkis giid õpilastele paberi ajaloost ning näitas erinevaid materjale, mida kasutati kirjutamiseks enne paberi leiutamist.

Õpilaste tagasiside:
  • Paberit tehakse tselluloosist, mida saab enamustelt rohelistelt taimedelt. Kõige parem paberi valmistamise materjal on puuvill. Esimene inimene kes paberit tegi oli Cai Lun ja ta sai selle informatiooni herilastelt. Kõige toredam oli see, et saime ise proovida paberit teha. 
  • Ma õppisin, kuidas teha ümbrikut. Sain teada, kuidas paberit teha ja millest üldse saab paberit teha. Sain teada, et paberi tegemise idee tekkis vapsikupesa materjalist. Mulle meeldis kõige rohkem pressimine, sest masin, mida selleks kasutati oli lahe. Kass oli ka tore :)
  • Paperit tehakse elevanti- ja hobusekakast, puukoortest. 
  • Sain teada kuidas paber Eestisse jõudis. Sain teada millest paberi tehakse. Sain teada mida kasutati enne paberi leiutamist. Paberi tegemine kuna saime kaunistada ja paberi endale võtta.

Õpilastega käisid kaasas õp I. Mõttus ja õp M.-K. Toom.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Maanteemuuseum

9. juuni varahommikul vuras Rannu kooli buss I kooliastmega Varbusele maanteemuuseumi poole, et osaleda kooliaasta lõpetuseks KIK-i rahastatud programmis "Inimene, liiklus, transport". Saime ülevaate liikluse ja transpordi mõjust keskkonnale, täitsime praktilisi ülesandeid rühmatöös auto tehnilise passi järgi. Töötoas meisterdasime jalgratta kasutatud õhukummist käepaela. Eriti põnevad olid atraktsioonid, kus sai ise proovida ja katsetada. Erilist põnevust pakkus sõit kardiautodega. Kel taskuraha kaasas oli, tegi oste suveniiripoest.

Tartu kohtumaja

Mai keskpaigas külastasid 8. ja 9. klass Tartu kohtumaja. Õpilasi võtsid vastu abiprokurör Laura Jõgisoo ja juhtiv prokurör Kairi Kaldoja.  Kuna ühiskonnaõpetuses õpitakse Eesti kohtusüsteemi, siis oli paslik õpitud tarkusi ka päriselt vaatama ja kuulama minna. Kohtumajas anti õpilastele ülevaade Eesti kohtusüsteemist, mis on madalama astme kohus ning mis on kõrgema astme kohus. Selgus, et kõige kõrgem kohus, Riigikohus, asub pealinna asemel hoopis Tartus.  Lisaks kohtusüsteemi tutvustamisele räägiti õpilastele ametitest kohtumajas: kohtunikud, prokurörid, advokaadid jne. Selgus, et nii oluliste ametite õppimiseks tuleb minna ülikooli ja saada vähemalt magistrikraad.  Õppekäigu jooksul räägiti ka kriminaalmenetlustest, toodi näiteid, millega võib kohtusse sattuda. Kuna 8.-9.kl õpilased on vähemalt 14 aastat vanad, siis on nad juba ise oma tegude eest vastutavad ning sellega seoses tuli juttu karistustest, mida nii vanad inimesed tavaliselt kandma peavad. Näiteks on mõne pahateo eest ka

Tartu Tähetorn

3.-4. klass osalesid 4. oktoobril Tartu tähetorni õppeprogrammil "Päikesesüsteem", mis andis ülevaate kõigist kaheksast planeedist ja Päikesest endast.  Kuna jõudsime Tartusse pisut varem, siis tegime väiksese jalutuskäigu Toomemäel. Algul koguneti alumisse saali, kus oli näha Päikesesüsteemi mudel ning muud elektroonilised infotahvlid meie elukoha kohta. Seejärel andis programmi juhendaja lastele ülevaate kõikidest planeetidest. Edasi mindi muuseumi alumisele korrusele, kus meisterdati endale järjehoidja, kuhu tuli panna planeedid õiges järjestuses.  4. klassi õpilaste tagasiside programmile on järgmine: Me saime teada, et Merkuur näeb Kuu moodi välja Üks pool Merkuurist on hästi kuum, teine aga külm Merkuuri külmemal poolel on temperatuur umbes -180 kraadi Saime planeetide kohta teada uusi teadmisi, näiteks nimetatakse seda piirkonda, kus planeedi heledam ja tumedam pool kokku saavad, Terminaatoriks Õppekäigu juures meeldis õpilastele kõige enam see, et nad said meisterdada