Otse põhisisu juurde

4. ja 5. klass Tartus

Neljapäeval, 18. mail käisid 4. ja 5. klass Tartus õppekäigul.
4. klassi õpilased külastasid Teatri Kodu, kus toimus teatritund.
Teatridetektiivide tunnis said lapsed kehastuda noorteks näitlejateks ning osaleda põnevas detektiivimängus. Osalejatele anti ülesandeks lahendada üks juhtum, mis oli seotud teatriteemaga. Näiteks oli vaja välja selgitada, millal läksid kaduma näitlejate parukad või kuhu jäid nukunäitlejate nukud. Rollide kaudu tutvuti mõistetega nagu kostüüm, dekoratsioon, rekvisiit, grimm, parukas jne. Klassikaaslaste esitatud lühietendusi jälgides õpiti ka seda, kuidas teatris vaatajana viisakalt käituda.

Õpilaste tagasiside:
  • Sain teada, et sellest hoonest on leitud peata mees. Sain teada ka uusi teatriga seonduvaid mõisteid. Meeldis teha tiimides tööd ja näidelda. 
  • Õppisin uusi sõnu, mida ei teadnud. Mulle meeldis keldris ümbrikku otsida, sama soli se elahe, aga ka hirmus. 
  • Ma sain teada et Teatri Kodu keldri ühes ruumis oli ahi, milles oli luukere ilma peata olnud ja nüüd on see ERMis. Siis ma sain teada igasuseid teatriga seotud töökohti nagu lavameister. Ma natuke õppisin ka, kuidas teha ühte stseeni näidendist. Kõige rohkem meeldis mulle see, kuidas me pimedas keldris ümbrikuid otsisime, sest esiteks seal oli pime ja mulle meeldib pimedas suures keldris olla taskulambiga ja teiseks mulle meeldis see pommimäng, kus pidi kiiresti teatriteemalisi sõnu ütlema enne kui pomm plahvatas.
  • Et mingi aasta suurem tükk Tartut põles maha. Ja leiti peata luukere. Ja et sidrunhape on väga hapu. Meeldis näidelda. 
  • Sain teada, kes on teatris klaköör (palgatud plaksutaja). Meeldis ise näidelda, see oli lõbus. 
  • Ma sain teada, et seal ahjus leiti kunagi mingi luukere. Ma sain ka teada, et seal seda tunnelit alguses ei olnud. Ja ma õppisin juurde, et kunagi oli Tartu kõik puust tehtud. Mulle meeldisid need nukud, need olid natuke creepid

5. klassi õpilased käisid TYPA trüki- ja paberikunstikeskuses, kus toimus paberi valmistamise õpituba. Käsitööpaberi töötoas said õpilased õppida taaskasutatud materjalist paberi valmistamist nii, nagu seda tehti juba sajandeid tagasi. Samuti rääkis giid õpilastele paberi ajaloost ning näitas erinevaid materjale, mida kasutati kirjutamiseks enne paberi leiutamist.

Õpilaste tagasiside:
  • Paberit tehakse tselluloosist, mida saab enamustelt rohelistelt taimedelt. Kõige parem paberi valmistamise materjal on puuvill. Esimene inimene kes paberit tegi oli Cai Lun ja ta sai selle informatiooni herilastelt. Kõige toredam oli see, et saime ise proovida paberit teha. 
  • Ma õppisin, kuidas teha ümbrikut. Sain teada, kuidas paberit teha ja millest üldse saab paberit teha. Sain teada, et paberi tegemise idee tekkis vapsikupesa materjalist. Mulle meeldis kõige rohkem pressimine, sest masin, mida selleks kasutati oli lahe. Kass oli ka tore :)
  • Paperit tehakse elevanti- ja hobusekakast, puukoortest. 
  • Sain teada kuidas paber Eestisse jõudis. Sain teada millest paberi tehakse. Sain teada mida kasutati enne paberi leiutamist. Paberi tegemine kuna saime kaunistada ja paberi endale võtta.

Õpilastega käisid kaasas õp I. Mõttus ja õp M.-K. Toom.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Õppeprogramm "Veeselgrootud"

4. ja 5. klassi õpilased osalesid septembri alguses Järvemuuseum Akva:rium õppeprogrammil "Veeselgrootud". Õppeprogramm oli väga praktiline. Alguses jagati kätte vajalikud töövahendid ning seejärel seati sammud tiigi äärde, kus esmalt tutvustati fotodelt vees leiduda võivaid selgrootuid. Seejärel jaguneti rühmadeks ning iga grupp sai ülesandeks kahvaga veeselgrootuid püüda, neid määrata ning töölehele märkida, keda neil õnnestus veest kätte saada. Muuseumi õppeklassis räägiti veelkord üle, keda kõige sagedamini veest võib leida ning edasi oli võimalus enda püütud loomi binokulaariga vaadata ja liiki määrata. Õppepäev lõppes kontrolltestiga. Klassidega käisid kaasas õp K. Kallaste ja õp M.-K. Toom (fotode autoer)

Toiduenergia uurimislabor

Teisipäeval, 18. aprillil osalesid 7. ja 8. klassi õpilased Tartu loodusmaja õppeprogrammil "Toiduenergia uurimislabor". Käik loodusmajja algas talveaias, kus tutvuti eksootiliste viljadega. Kui mõni vili pakkus enam huvi, oli võimalik selle kohta QR-koodi alt leida täiendavat lisainfot. Õppeprogrammi raames saadi teada, kust tuleb toidu sisse energia, miks on üks toiduaine parem kui teine ning kuidas saab toitu valides olla loodust säästvam. Õpilased tegid rühmades mitmeid erinevaid huvitavaid katseid ja uurimusi, ehitasid molekule, uurisid pakendeid, sh igale toorainele kulunud energiahulka. Õpilaste tagasiside. Mida õppekäigul uut teada said ja mida juurde õppisid? Sain teada, kuidas moodustada erinevaid molekule.  Õppisin, mis on CO2. Õppisin, kuidas jagada toiduaineid erinevatesse rühmadesse ning kuidas kokku panna erinevaid molekule.  Sain teada, et: toiduks kuluv energia on suurem kui, toidust saadav energia; taastuvaid energiaallikaid pole lihtne kasutada; taimed hing